Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39437
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.วรัทยา แจ้งกระจ่าง-
dc.contributor.authorพิมพ์พิศา กัลยาณจารีen_US
dc.date.accessioned2016-07-22T09:26:56Z-
dc.date.available2016-07-22T09:26:56Z-
dc.date.issued2015-10-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39437-
dc.description.abstractThis study aimed at examining car user satisfaction towards services of Chiang Mai K.K. Petroleum Company Limited Liquefied Petroleum Gas Station. Data were collected by the questionnaires distributed to 420 customers. Data obtained were analyzed by the descriptive statistics i.e. frequency, percentage, and mean. Hereafter were presented summary of the study. The findings showed that most customers were male in the age of 31-40 years old with Bachelor’s degree and self-employed. Their average monthly income was 30,001 baht or higher. The majority used personal car and were the owner of the car. Most of them resided in Mae Hia sub-district area. In addition, the findings revealed that most of them came to the studied gas station at 14.01-18.00 hrs. at once a week. In each time, they spent over 400 Baht in cash. The majority knew about the studied gas station and decided to take services from it by themselves. Normally, when they needed of the gas, they chose Chiang Mai K.K. Petroleum Company Limited Liquefied Petroleum Gas Station as the first choice. Besides gas up, most respondents took other services i.e. toilet service, pump up service, drinking service, and engine oil service. They took these additional services from the studied gas station because they trusted/were assured to its brand (PTT). Regarding the study on car user satisfaction towards services of Chiang Mai K.K. Petroleum Company Limited Liquefied Petroleum Gas Station, the results suggested that marketing mix factors affecting their satisfaction at the highest level were people and place factors. Product, process, and physical evidence factors respectively affected their satisfaction at high level; while promotion factor affected their satisfaction at moderate level. Hereafter were shown the top elements of each factor affecting the decision to take services from Chiang Mai K.K. Petroleum Company Limited Liquefied Petroleum Gas Station at the highest level. 1) In price factor, it was the cheap rate of product. 2) In place factor, it was the convenient location to access. 3) In people factor, they the cheerful staff who spoke to customers politely and the sufficient number of staff-in-charge. 4) In physical evidence factor, it was the cleanliness and the orderliness at the gas station.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของผู้ใช้รถยนต์ต่อการบริการของสถานีบริการก๊าซปิโตรเลียมเหลว บริษัท เชียงใหม่ เค.เค.ปิโตรเลียม จำกัดen_US
dc.title.alternativeCar User Satisfaction Towards Services of Chiang Mai K.K. Petroleum Company Limited Liquefied Petroleum Gas Stationen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้ใช้รถยนต์ต่อการบริการของสถานีบริการก๊าซปิโตรเลียมเหลว (LPG) สำหรับรถยนต์ บริษัท เชียงใหม่ เค.เค.ปิโตรเลียม จำกัดจำกัด โดยทำการเก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม ซึ่งสอบถามจากผู้มาใช้บริการ จำนวน 420 คน และนำข้อมูลมาวิเคราะห์โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ซึ่งสรุปผลการศึกษาได้ดังนี้ ผลการศึกษาพบว่า มาใช้บริการส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 31 – 40 ปี การศึกษาส่วนระดับการศึกษาเป็นระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพธุรกิจส่วนตัว มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 30,001 บาทขึ้น ส่วนใหญ่ใช้ประเภทยานพาหนะรถยนต์นั่งส่วนบุคคล และเป็นยานพาหนะของตนเองเมื่อใช้บริการกับสถานีบริการบริษัท เชียงใหม่ เค.เค.ปิโตรเลียม จำกัด และส่วนใหญ่อาศัยในเขตตำบลแม่เหียะ ผลการศึกษาพบว่า ผู้มาใช้บริการส่วนใหญ่เข้ามาใช้บริการในช่วงเวลา 14.01 - 18.00 น. โดยในแต่ละสัปดาห์จะใช้บริการเฉลี่ย 1 ครั้งต่อสัปดาห์ ซึ่งมีค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ยในการใช้บริการมากกว่า 400 บาท ทำการชำระเป็นเงินสด โดยผู้มาใช้บริการส่วนใหญ่รู้จักและมาใช้บริการสถานีบริการก๊าซด้วยตนเอง โดยเลือกใช้บริการของบริษัท เชียงใหม่ เค.เค. ปิโตรเลียม จำกัดเป็นสถานีแรกเมื่อต้องการเติมก๊าซ นอกจากเต็มก๊าซแล้วผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ใช้บริการอื่นๆ ได้แก่ บริการห้องน้ำ บริการเติมลมยาง บริการเครื่องดื่ม และบริการจำหน่ายน้ำมันเครื่อง เหตุผล เนื่องจาก มีความน่าเชื่อถือ/เชื่อมั่นในตรายี่ห้อ (ปตท.) ผลการศึกษา ต่อบริการของสถานีบริการก๊าซปิโตรเลียมเหลว (LPG) สำหรับรถยนต์ บริษัท เชียงใหม่ เค.เค.ปิโตรเลียม จำกัดจำกัด พบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลอยู่ในระดับมากที่สุด คือด้านพนักงานผู้ให้บริการและปัจจัยด้านสถานที่หรือช่องทางการจัดจำหน่าย ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด สำหรับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลอยู่ระดับมาก ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ รองลงมาด้านกระบวนการการให้บริการ และด้านกายภาพและรูปแบบการให้บริการ และ ส่วนประสมการตลาดที่มีผลในระดับปานกลาง คือ ด้านการส่งเสริมการตลาด ปัจจัยย่อยของส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อต่อบริการของสถานีบริการก๊าซปิโตรเลียมเหลว (LPG) สำหรับรถยนต์ บริษัท เชียงใหม่ เค.เค.ปิโตรเลียม จำกัดจำกัด มีค่าเฉลี่ยสูงสุดแต่ละด้านมีดังนี้ 1.) ปัจจัยด้านราคา คือ สินค้ามีราคาถูก 2.) ปัจจัยสถานที่หรือช่องทางการจัดจำหน่าย คือ ทำเลที่ตั้ง สะดวกในการเดินทางมาใช้บริการ 3.) ปัจจัยด้านผู้ให้บริการ คือ พนักงานยิ้มแย้มแจ่มใส พูดจาสุภาพในการให้บริการ และความเพียงพอของพนักงานผู้ให้บริการ 4.) ปัจจัยด้านกายภาพและรูปแบบการให้บริการ คือ ความสะอาดและความเรียบร้อยของสถานีen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abstract.docxAbstract (words)176.46 kBMicrosoft Word XMLView/Open
ABSTRACT.pdfAbstract 169.4 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS3.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.