Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79718
Title: การพัฒนาความสามารถ ในการแก้ปัญหาและจิตวิทยาศาสตร์ โดยจัดการเรียนรู้ที่ใช้ปัญหาเป็นฐานร่วมกับเทคโนโลยีดิจิทัล สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4
Other Titles: Development of problem-solving ability and scientific minds by using problem-based learning provision with digital technology for grade 4 students
Authors: ภัทรพล วรรณก้อน
Authors: สมเกียรติ อินทสิงห์
ศักดา สวาทะนันท์
ภัทรพล วรรณก้อน
Issue Date: 13-Apr-2567
Publisher: เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Abstract: The purposes of this study were to develop problem-solving ability and scientific mind by using problem-based learning provision with digital technology for grade 4 students. The target group of this study was 11 students in grade 4 at Chumchonbanbuakkhroknoi School in the second semester of the academic year 2022. The study instruments consisted of 8 problem-based learning provision with digital technology lesson plans, a problem-solving ability test, and a scien-tific mind questionnaire. The statistics used in data analysis included means, standard deviations, and development score percentages. The study findings were as followings: 1) Students’ problem-solving ability after using the problem-based learning with digital technology lesson plans were higher than before using this learning method and the development level at high level. 2) Students’ scientific mind after using the problem-based learning with digital technology were higher than before using this learning method and the development level at high level.
URI: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79718
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
640232032 ภัทรพล วรรรก้อน.pdf10.47 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.