Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79718
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สมเกียรติ อินทสิงห์ | - |
dc.contributor.advisor | ศักดา สวาทะนันท์ | - |
dc.contributor.author | ภัทรพล วรรณก้อน | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T01:24:51Z | - |
dc.date.available | 2024-07-12T01:24:51Z | - |
dc.date.issued | 2567-04-13 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79718 | - |
dc.description.abstract | The purposes of this study were to develop problem-solving ability and scientific mind by using problem-based learning provision with digital technology for grade 4 students. The target group of this study was 11 students in grade 4 at Chumchonbanbuakkhroknoi School in the second semester of the academic year 2022. The study instruments consisted of 8 problem-based learning provision with digital technology lesson plans, a problem-solving ability test, and a scien-tific mind questionnaire. The statistics used in data analysis included means, standard deviations, and development score percentages. The study findings were as followings: 1) Students’ problem-solving ability after using the problem-based learning with digital technology lesson plans were higher than before using this learning method and the development level at high level. 2) Students’ scientific mind after using the problem-based learning with digital technology were higher than before using this learning method and the development level at high level. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | การพัฒนาความสามารถ ในการแก้ปัญหาและจิตวิทยาศาสตร์ โดยจัดการเรียนรู้ที่ใช้ปัญหาเป็นฐานร่วมกับเทคโนโลยีดิจิทัล สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 | en_US |
dc.title.alternative | Development of problem-solving ability and scientific minds by using problem-based learning provision with digital technology for grade 4 students | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | การแก้ปัญหา | - |
thailis.controlvocab.thash | การเรียนรู้ | - |
thailis.controlvocab.thash | การเรียนที่ใช้ปัญหาเป็นฐาน | - |
thailis.controlvocab.thash | การแก้ปัญหา | - |
thailis.controlvocab.thash | การศึกษาขั้นประถม | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาเรื่อง การพัฒนาความสามารถในการแก้ปัญหาและจิตวิทยาศาสตร์โดยจัดการเรียนรู้ที่ใช้ปัญหาเป็นฐานร่วมกับเทคโนโลยีดิจิทัลสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการแก้ปัญหาและจิตวิทยาศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ก่อนและหลังจัดการเรียนรู้ที่ใช้ปัญหาเป็นฐานร่วมกับเทคโนโลยีดิจิทัล กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนชุมชนบ้านบวกครกน้อย ปีการศึกษา 2565 จำนวน 11 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้วิชาวิทยาศาสตร์ที่ใช้ปัญหาเป็นฐานร่วมกับเทคโนโลยีดิจิทัล จำนวน 8 แผน 2) แบบทดสอบความสามารถในการแก้ปัญหา และ 3) แบบวัดจิตวิทยาศาสตร์ วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าร้อยละพัฒนาการ ผลการศึกษาสรุปได้ดังนี้ 1) ความสามารถในการแก้ปัญหาของนักเรียนที่จัดการเรียนรู้โดยใช้ปัญหาเป็นฐานร่วมกับเทคโนโลยีดิจิทัลหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน โดยมีระดับพัฒนาการอยู่ในระดับสูง 2) ระดับจิตวิทยาศาสตร์ของนักเรียนที่จัดการเรียนรู้โดยใช้ปัญหาเป็นฐานร่วมกับเทคโนโลยีดิจิทัลหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน โดยมีระดับพัฒนาการอยู่ในระดับสูง | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
640232032 ภัทรพล วรรรก้อน.pdf | 10.47 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.