Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69032
Title: การพัฒนาแผนการจัดการเรียนรู้ที่บูรณาการโครงงานภูมิปัญญาท้องถิ่น เรื่อง มะแข่นหอม เพื่อส่งเสริมคุณลักษณะความพอเพียง ของนักเรียนโรงเรียนเมืองลีประชาสามัคคี จังหวัดน่าน
Other Titles: Development of integrated learning plans in a local wisdom project on Makhanhom for Promoting sufficiency of students, Muangleeprachasamakkee School, Nan province
Authors: กัญญา กำศิริพิมาน
ชรินทร์ มั่งคั่ง
กุลชาติ ชัยมงคล
Keywords: การจัดการเรียนรู้
โครงงานภูมิปัญญาท้องถิ่น
ภูมิปัญญาท้องถิ่น
ความพอเพียง
Issue Date: Jun-2015
Publisher: เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Abstract: The objectives of this study is to create the learning plan that integrate local wisdom Project on Makhanhom for promoting sufficiency of students, Muangleeprachasamakkee School, Nan Province. The populations are 5 expert from supervisor, school director and teacher who teach in social study religion and culture. The instruments are learning plans, learning evaluation forms and focus group discussion form. The data analyzed by average , sequence derivation. The results of the study are as follow. 1. There are 4 learning plans that integrate local wisdom Project on Makhanhom for promoting sufficiency of students, Muangleeprachasamakkee School , Nan Province which is 8 hours. 2. Every learning plans have standard at the appropriate level and the learning plans that divided in each plan are at the appropriate level, too. 3. The focus group discussion of learning plans that integrate local wisdom Project on Makhanhom for promoting sufficiency of students, Muangleeprachasamakkee School, Nan Province have the result in consideration and guideline related to all sides of the evaluation.
URI: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69032
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf3.12 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.