Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69032
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | กัญญา กำศิริพิมาน | - |
dc.contributor.advisor | ชรินทร์ มั่งคั่ง | - |
dc.contributor.author | กุลชาติ ชัยมงคล | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-07-22T09:00:19Z | - |
dc.date.available | 2020-07-22T09:00:19Z | - |
dc.date.issued | 2015-06 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69032 | - |
dc.description.abstract | The objectives of this study is to create the learning plan that integrate local wisdom Project on Makhanhom for promoting sufficiency of students, Muangleeprachasamakkee School, Nan Province. The populations are 5 expert from supervisor, school director and teacher who teach in social study religion and culture. The instruments are learning plans, learning evaluation forms and focus group discussion form. The data analyzed by average , sequence derivation. The results of the study are as follow. 1. There are 4 learning plans that integrate local wisdom Project on Makhanhom for promoting sufficiency of students, Muangleeprachasamakkee School , Nan Province which is 8 hours. 2. Every learning plans have standard at the appropriate level and the learning plans that divided in each plan are at the appropriate level, too. 3. The focus group discussion of learning plans that integrate local wisdom Project on Makhanhom for promoting sufficiency of students, Muangleeprachasamakkee School, Nan Province have the result in consideration and guideline related to all sides of the evaluation. | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | การจัดการเรียนรู้ | en_US |
dc.subject | โครงงานภูมิปัญญาท้องถิ่น | en_US |
dc.subject | ภูมิปัญญาท้องถิ่น | en_US |
dc.subject | ความพอเพียง | en_US |
dc.title | การพัฒนาแผนการจัดการเรียนรู้ที่บูรณาการโครงงานภูมิปัญญาท้องถิ่น เรื่อง มะแข่นหอม เพื่อส่งเสริมคุณลักษณะความพอเพียง ของนักเรียนโรงเรียนเมืองลีประชาสามัคคี จังหวัดน่าน | en_US |
dc.title.alternative | Development of integrated learning plans in a local wisdom project on Makhanhom for Promoting sufficiency of students, Muangleeprachasamakkee School, Nan province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | - |
thailis.classification.ddc | 300.7 | - |
thailis.controlvocab.thash | โรงเรียนเมืองลีประชาสามัคคี | - |
thailis.controlvocab.thash | สังคมศึกษา -- การศึกษาและการสอน | - |
thailis.controlvocab.thash | แผนการสอน | - |
thailis.controlvocab.thash | โรงเรียน -- น่าน | - |
thailis.controlvocab.thash | ภูมิปัญญาชาวบ้าน -- น่าน | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว/ภน 300.7 ก472ก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างแผนการจัดการเรียนรู้ที่บูรณาการโครงงาน ภูมิปัญญาท้องถิ่นเรื่อง มะแข่นหอม เพื่อส่งเสริมคุณลักษณะความพอเพียงของนักเรียนโรงเรียนเมืองลีประชาสามัคคี จังหวัดน่าน กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในครั้งนี้คือ ศึกษานิเทศก์ ผู้อำนวยการสถานศึกษา ครูผู้สอนกลุ่มสาระการเรียนรู้สังคมศึกษา ศาสนา และวัฒนธรรมที่เชี่ยวชาญ จำนวน 5 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แผนการจัดการเรียนรู้ แบบประเมินแผนการจัดการเรียนรู้ และแบบบันทึกประเด็นสนทนากลุ่ม การวิเคราะห์ข้อมูลใช้การหาค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน โดยมีผลการศึกษาสรุปได้ดังนี้ 1. แผนการจัดการเรียนรู้ที่บูรณาการโครงงานภูมิปัญญาท้องถิ่น เรื่องมะแข่นหอม เพื่อส่งเสริมคุณลักษณะความพอเพียงของนักเรียนโรงเรียนเมืองลีประชาสามัคคี จังหวัดน่านจำนวน 4 แผน รวม 8 ชั่วโมง 2. แผนการจัดการเรียนรู้ ทุกแผนมีมาตรฐานการเรียนรู้ในระดับเหมาะสมมากทุกมาตรฐาน และมีระดับของแผนการจัดการเรียนรู้จำแนกรายแผนการเรียนรู้โดยรวมอยู่ในระดับเหมาะสมมาก 3. การจัดสนทนากลุ่มเพื่อพัฒนาแผนการจัดการเรียนรู้ที่บูรณาการโครงงานภูมิปัญญาท้องถิ่น เรื่องมะแข่นหอม เพื่อส่งเสริมคุณลักษณะความพอเพียงของนักเรียนโรงเรียนเมืองลีประชาสามัคคี จังหวัดน่าน มีผลการพิจารณา และแนวทางปฏิบัติสอดคล้องกับการประเมินทุกด้าน | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
560232150-กุลชาติ ชัยมงคล.pdf | 3.12 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.