Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46098
Title: ทัศนคติที่มีต่อวิชาคณิตศาสตร์ในชั้นเรียนที่ใช้กิจกรรมแบบดาราทีบีเอ็มของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนดาราวิทยาลัย จังหวัดเชียงใหม่
Other Titles: Attitudes Towards Mathematics in the Classroom Implementing DARA TBM Activities of Mathayom Suksa 2 Students, DARA Acadamy, Chiang Mai Province
Authors: เมธี ศรีบุญเรือง
Authors: ดวงหทัย กาศวิบูลย์
เมธี ศรีบุญเรือง
Keywords: ทัศนคติ;คณิตศาสตร์;นักเรียน;โรงเรียนดาราวิทยาลัย
Issue Date: May-2558
Publisher: เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Abstract: The purpose of this study were to study the results of the implementing DARA TBM activities and to study attitudes towards Mathematics in the classroom implementing DARA TBM activities of mathayom suksa 2 students, DARA ccadamy, Chiang Mai province. The target group in this study was Mathayom Suksa 2 Students. The data was collected by questionnaires, interviews, lesson plans and learning note. Then , The Data wsa analyzed by mean deviation, standard deviation, and content analysis and separate issues. The results were as follows: The attitudes toward Mathematics in the classroom implementing DARA TBM activities of mathayom suksa 2 students was at good level, including 1) perception of teacher's attitudes 2) gender and mathematic learning 3) usefulness of mathematics The result of the implementing DARA TBM activities showed that : The DARA TBM activities with 9 steps including 1) Affirmation for Celebration 2) Variety 3) Frame 4) Repetition and Practice 5) Elaboration 6) Preview/Review/Revise 7) Enriched Environment 8) Skill Building Awareness 9) Integrated mind/ emotions were able to promote positive attitudes towards mathematics of the student.
URI: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46098
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abstract.docxAbstract (words)51.32 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract 142.46 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
full.pdfFull IS3.65 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.