Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46098
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ดวงหทัย กาศวิบูลย์ | - |
dc.contributor.author | เมธี ศรีบุญเรือง | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-04-17T03:20:54Z | - |
dc.date.available | 2018-04-17T03:20:54Z | - |
dc.date.issued | 2558-05 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46098 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this study were to study the results of the implementing DARA TBM activities and to study attitudes towards Mathematics in the classroom implementing DARA TBM activities of mathayom suksa 2 students, DARA ccadamy, Chiang Mai province. The target group in this study was Mathayom Suksa 2 Students. The data was collected by questionnaires, interviews, lesson plans and learning note. Then , The Data wsa analyzed by mean deviation, standard deviation, and content analysis and separate issues. The results were as follows: The attitudes toward Mathematics in the classroom implementing DARA TBM activities of mathayom suksa 2 students was at good level, including 1) perception of teacher's attitudes 2) gender and mathematic learning 3) usefulness of mathematics The result of the implementing DARA TBM activities showed that : The DARA TBM activities with 9 steps including 1) Affirmation for Celebration 2) Variety 3) Frame 4) Repetition and Practice 5) Elaboration 6) Preview/Review/Revise 7) Enriched Environment 8) Skill Building Awareness 9) Integrated mind/ emotions were able to promote positive attitudes towards mathematics of the student. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | ทัศนคติ | en_US |
dc.subject | คณิตศาสตร์ | en_US |
dc.subject | นักเรียน | en_US |
dc.subject | โรงเรียนดาราวิทยาลัย | en_US |
dc.title | ทัศนคติที่มีต่อวิชาคณิตศาสตร์ในชั้นเรียนที่ใช้กิจกรรมแบบดาราทีบีเอ็มของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนดาราวิทยาลัย จังหวัดเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Attitudes Towards Mathematics in the Classroom Implementing DARA TBM Activities of Mathayom Suksa 2 Students, DARA Acadamy, Chiang Mai Province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 510.712 | - |
thailis.controlvocab.thash | โรงเรียนดาราวิทยาลัย -- นักเรียน | - |
thailis.controlvocab.thash | คณิตศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว/ภน 510.712 ม543ท | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลการใช้กิจกรรมแบบ ดาราทีบีเอ็มและศึกษาทัศนคติที่มีต่อวิชาคณิตศาสตร์ในชั้นเรียนที่ใช้กิจกรรมแบบดาราทีบีเอ็ม ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนดาราวิทยาลัยจังหวัดเชียงใหม่ กลุ่มเป้าหมายของการศึกษา ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 เครื่องมือที่ใช้ประกอบด้วย แผนการจัดการเรียนรู้แบบสอบถามแบบสัมภาษณ์ และบันทึกการเรียนรู้ของผู้เรียนวิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าเฉลี่ยส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์เนื้อหาผลการศึกษามีดังนี้ ทัศนคติของนักเรียนที่มีต่อวิชาคณิตศาสตร์ในชั้นเรียนที่ใช้กิจกรรมแบบดารา ทีบีเอ็ม โดยพบว่า อยู่ในระดับดี คือ 1) ด้านการรับรู้ถึงทัศนคติของครูผู้สอน 2) ด้านเพศกับการเรียนคณิตศาสตร์ 3) ประโยชน์ของคณิตศาสตร์ ผลการใช้กิจกรรมแบบดาราทีบีเอ็ม พบว่า นักเรียนมีทัศนคติที่ดีต่อวิชาคณิตศาสตร์ กิจกรรมแบบดาราทีบีเอ็มมี 9 ขั้นตอน คือ ขั้นที่ 1 เพิ่มพลังการรับรู้ ขั้นที่ 2 สู่หลากหลายกิจกรรม ขั้นที่ 3 นำความคิด ขั้นที่ 4 จิตจดจำ ขั้นที่ 5 คุณธรรมนำสื่อสาร ขั้นที่ 6 บริหารความจำ ขั้นที่ 7อัศจรรย์สิ่งแวดล้อม ขั้นที่ 8 พร้อมเสริมปัญญาพัฒนาสมอง และขั้นที่ 9 มององค์รวม สามารถส่งเสริมทัศนคติที่มีต่อวิชาคณิตศาสตร์ในทางบวก | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Abstract.docx | Abstract (words) | 51.32 kB | Microsoft Word XML | View/Open Request a copy |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 142.46 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
full.pdf | Full IS | 3.65 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.