Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78995
Title: การใช้การเรียนเชิงรุกเพื่อพัฒนาความสามารถในการอ่านและเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5
Other Titles: Applying active learning to develop English reading and writing abilities among grade 5 students
Authors: อภิชาติ ติไชย
Authors: นิธิดา อดิภัทรนันท์
นันทิยา แสงสิน
อภิชาติ ติไชย
Keywords: การเรียนเชิงรุก;พัฒนาความสามารถ;การอ่านและเขียน;ภาษาอังกฤษ;ประถมศึกษาปีที่ 5;Active Learning;Develop;Reading and Writing Abilities;English;Grade 5 Students
Issue Date: 4-Apr-2566
Publisher: เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Abstract: The purposes of this research were to compare English reading ability of students before and after applying active learning and to study English writing ability of students after applying active learning. The target group was 15 Prathom Suksa 5 students who enrolled in English (Eng.15101) in the second semester of the academic year 2021 at Banpongtham School, Wang Nuea District, Lampang Province. The research instrument consisted of 9 English active learning lesson plans. The data collecting instruments were English reading ability test and English writing ability assessment form. The data obtained was analyzed for mean, standard deviation, and percentage. The findings of this research were as follows: 1. The students’ English reading ability was higher after applying active learning. 2. The students’ English writing ability after applying active learning passed the pre-set criteria of 50%.
URI: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78995
Appears in Collections:EDU: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
610232017_อภิชาติ ติไชย.pdf28.79 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.