Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78089
Title: การจัดการเรียนรู้ฐานวรรณคดีไทยเพื่อส่งเสริมทักษะการอ่านจับใจความสำคัญสำหรับผู้เรียนภาษาไทยในฐานะภาษาต่างประเทศ
Other Titles: Thai literature-based learning management to promote reading comprehension skills for Thai as a foreign language learners
Authors: สุชญา สันติวราคม
Authors: สิระ สมนาม
จารุณี ทิพยมณฑล
สุชญา สันติวราคม
Keywords: การเรียนรู้ฐานวรรณคดีไทย;นักเรียนต่างชาติ;ทักษะการอ่านจับใจความ
Issue Date: May-2022
Publisher: เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Abstract: The purposes of this study were to establish learning management to Promote Reading Comprehension Skills for Thai as Foreign Language Learners and to study the result of Thai Literature-Based Learning Management to Promote Reading Comprehension Skills for Thai as Foreign Language Learners. The samples were the two students who study Thai as a Foreign language in Middle School at the Intermediate level at Prem Tinasulanon International School in Semester 1, 2021. Research tools consisted of 1) Lesson plans which use Thai Literature-Based Learning Management to Promote Reading Comprehension Skills. 2) Reading Comprehension book “SangThong” 3)Pre-test and post-test The results of this study were that: The lessons plan by using Thai Literature-Based Learning Management to Promote Reading Comprehension Skills was at “a good level” and the Reading Comprehension book was at “a very good level”. The result of using Thai Literature-Based Learning Management to Promote Reading Comprehension Skills was significantly higher than before learning at 65 percent and the average percentage was 88.75.
URI: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78089
Appears in Collections:EDU: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
630232021 สุชญา สันติวราคม.pdf4.8 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.