Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77964
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | พนม กุณาวงค์ | - |
dc.contributor.author | พลอยไพลิน มงคลกาวิล | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-06-07T11:23:36Z | - |
dc.date.available | 2023-06-07T11:23:36Z | - |
dc.date.issued | 2022-05 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77964 | - |
dc.description.abstract | This research aimed to (1) study the external factors of the organization affecting the performance of one-stop service management of Mueang Mae Hia Municipality, (2) investigate the internal factors of the organization affecting the performance of one-stop service management of Mueang Mae Hia Municipality, and (3) determine the development guidelines for its one-stop service management. The qualitative methodology was then used in this research by collecting the data from documents and in-depth interviews with a total of 15 local administrators, chief of government agencies and officers of Mueang Mae Hia Municipality. The results of the research showed that (1) the external factors affecting the successful performance of one-stop service management of Mueang Mae Hia Municipality included the political, social, technological and environment factors; (2) the internal factors affecting its successful performance of one-stop service management were the structural, strategic and systematic aspects, including skills, forms, personnel and joint values; (3) the development guidelines for more operational effectiveness regarding its one-stop service management for external factors should place a strong focus on the technological and social factors, whereas, for internal factors, skills should be accordingly upgraded. Moreover, the future improvement of one-stop service management of Mueang Mae Hia Municipality should be added with numerous functions, including development of a large- scale platform that can effectively facilitate the public in every respect. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | การบริหารจัดการศูนย์บริการจุดเดียวเบ็ดเสร็จของเทศบาล เมืองแม่เหียะ จังหวัดเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | One stop service management of Mueang Mae Hia Municipality, Chiang Mai Province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | บริการของเทศบาล -- เมือง(เชียงใหม่) | - |
thailis.controlvocab.thash | เทศบาลเมืองแม่เหียะ | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาปัจจัยภายนอกองค์กร ที่ส่งผลต่อการดำเนินงาน ศูนย์บริการจุดเดียวเบ็ดเสร็จของเทศบาลเมืองแม่เหียะ (2) ศึกษาปัจจัยภายในองค์กรที่ส่งผลต่อการ ดำเนินงานศูนย์บริการจุดเดียวเบ็ดเสร็จของเทศบาลเมืองแม่เหียะ และ (3) กำหนดแนวทางในการ พัฒนาศูนย์บริการจุดเคียวเบ็ดเสร็จของเทศบาลเมืองแม่เหียะ การวิจัยครั้งนี้ใช้วิธีวิจัยเชิงคุณภาพ โดยเก็บรวบรวมข้อมูลจากเอกสารและการสัมภาษณ์เชิงลึก จากผู้บริหารท้องถิ่น หัวหน้าส่วน ราชการและเจ้าหน้าที่ของเทศบาลเมืองแม่เหียะ จำนวน 15 คน ผลการวิจัยพบว่า (1) ปัจจัยภายนอกองค์กรที่ส่งผลทำให้การดำเนินงานศูนย์บริการจุดเดียว เบ็ดเสร็จของเทศบาลเมืองแม่เหียะประสบความสำเร็จ ได้แก่ ด้านการเมือง ด้านสังคม ด้านเทคโนโลยีและ ด้านสิ่งแวดล้อม (2) ปัจจัยภายในองค์กรที่ส่งผลทำให้การดำเนินงานศูนย์บริการจุดเดียวเบ็ดเสร็จของ เทศบาลเมืองแม่เหียะประสบความสำเร็จ ได้แก่ ด้านโครงสร้าง ด้านกลยุทธ์ ด้านระบบ ด้านทักษะ ด้านรูปแบบ ด้านบุคลากรและด้านคุณค่าที่มีร่วมกัน (3) แนวทางในการพัฒนาศูนย์บริการจุดเดียว เบ็ดเสร็จของเทศบาลเมืองแม่เหียะให้เกิดประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น สำหรับปัจจัยภายนอกองค์กร ควรให้ความสำคัญกับปัจัยด้านเทคโน โลยีและปัจจัยด้านสังคม สำหรับปัจจัยภายในองค์กร ควรที่จะ ปรับปรุงปัจจัขด้านทักษะ ทั้งนี้ การยกระดับศูนย์บริการจุดเดียวเบ็ดเสร็จของเทศบาลเมืองแม่เหียะ ในอนาคตควรเพิ่มเมนูการใช้งานให้มีความหลากหลาย ตลอดจนพัฒนาเป็นแพลตฟอร์มขนาดใหญ่ ที่สามารถอำนวยความสะดวกให้แก่ประชาชนครอบคลุมทุกด้าน | en_US |
Appears in Collections: | POL: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
631932036 พลอยไพลิน มงคลกาวิล.pdf | 1.28 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.