Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48606
Title: | การพัฒนาแผนการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือ เรื่อง หลักฐานทางประวัติศาสตร์เพื่อพัฒนาทักษะการแก้ปัญหาของนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 |
Other Titles: | Development of Collaborative Learning Plans on Historical Evidence to Develop Solving Skills Among Mathayom Suksa 2 Students |
Authors: | ประภัสสร พรมคำตัน |
Authors: | กัญญา กำศิริพิมาน ชรินทร์ มั่งคั่ง ประภัสสร พรมคำตัน |
Keywords: | แผนการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือ;นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2;ทักษะการแก้ปัญหา |
Issue Date: | Jun-2558 |
Publisher: | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ |
Abstract: | This study was to Development of Collaborative Learning Plans on Historical Evidence to Develop Solving Skills Among Mathayom Suksa 2 Students, : The target group included 5 evaluators on the learning plans. The instruments used included 4 collaborative learning plans and 4 evaluation forms. The data were analyzed in terms of mean and standard deviation and presented the results in tables with explanation. The results included the 4 collaborative learning plans: (1) The tracks old town of Lanna pond, (2) The Historical Evidence river basin of Ping River – Kuang River, (3) The Inscription of Lanna, and (4) Local Wisdom of Lanna. Every plan was rated very appropriate (X= 2.91) in the aspects of learning standard setting, indicators, learning objectives, essential contents, learning substances, presenting desirable. characteristics to promote solving skills, learning media and resources, and measurement and evaluation. |
URI: | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48606 |
Appears in Collections: | EDU: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.docx | Abstract (words) | 52.76 kB | Microsoft Word XML | View/Open Request a copy |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 331.96 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
FULL.pdf | Full IS | 5.19 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.