Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48603
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วีณา วโรตมะวิชญ | - |
dc.contributor.advisor | อุไรวรรณ หาญวงค์ | - |
dc.contributor.author | อรทัย กันทะลอม | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-05-02T03:03:22Z | - |
dc.date.available | 2018-05-02T03:03:22Z | - |
dc.date.issued | 2558-05 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48603 | - |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างและหาประสิทธิภาพของบทเรียนโปรแกรม เรื่อง รูปเรขาคณิตสามมิติ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 และเพื่อศึกษาผลการใช้บทเรียนโปรแกรมเรื่อง รูปเรขาคณิตสามมิติ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 กลุ่มตัวอย่าง ที่ใช้ในการหาประสิทธิภาพของบทเรียน ได้แก่ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 จำนวนนักเรียน 40 คน ในขณะที่กลุ่มเป้าหมายที่ใช้เป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 จำนวน 8 คน ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2558 โรงเรียนวัดวังสะแกง อำเภอเวียงหนองล่อง จังหวัดลำพูน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาประกอบด้วยบทเรียนโปรแกรมชนิดเส้นตรง จำนวน 2 เล่ม และแบบทดสอบหลังเรียน วิเคราะห์ข้อมูลประสิทธิภาพคะแนนหลังเรียนโดยหาค่าร้อยละ แล้วเทียบกับเกณฑ์มาตรฐานที่ตั้งไว้ 80/80 และร้อยละ 80 ตามลำดับ นำเสนอข้อมูลเป็นตารางประกอบคำบรรยาย ผลการศึกษาพบว่า ค่าประสิทธิภาพของบทเรียนโปรแกรมเรื่อง รูปเรขาคณิตสามมิติ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 คือ 93.68/87.28 ซึ่งมากกว่าเกณฑ์มาตรฐานที่ตั้งไว้และ หลังการใช้บทเรียนโปรแกรม นักเรียนกลุ่มเป้าหมาย มีคะแนนเฉลี่ยที่ได้จากการทำแบบทดสอบหลังเรียนคิดเป็นร้อยละ 91.60 ได้สูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนดไว้ร้อยละ 80 | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | การพัฒนาบทเรียน | en_US |
dc.subject | เรขาคณิตสามมิติ | en_US |
dc.subject | นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 | en_US |
dc.title | การพัฒนาบทเรียนโปรแกรม เรื่องรูปเรขาคณิตสามมิติ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 | en_US |
dc.title.alternative | Development of Programmed Instruction Entitled Three-dimensional Geometric Figures for Prathom Suksa 5 Students | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 372.72 | - |
thailis.controlvocab.thash | โรงเรียนวัดวังสะแกง (ลำพูน) | - |
thailis.controlvocab.thash | เรขาคณิต -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) | - |
thailis.controlvocab.thash | คณิตศาสตร์ -- แผนการสอน | - |
thailis.controlvocab.thash | การศึกษาขั้นประถม -- ลำพูน | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว/ภน 372.72 อ174ก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | This study was aimed at constructing and finding the result of Programmed Instruction on the Topic of Three-dimensional Geometric Figures for Prathom Suksa 5 students, and studying the results after using the constructed Programmed Instruction of those students. The sample used for finding the efficiency were 40 Prathom Suksa 5 students, meanwhile the target group was 8 Prathom Suksa 5 students, enrolled in the second semester of 2015 academic year at Wat Wangsakaeng School, Wiang Nong Long district, Lamphun province. The instruments used were 2 sets of linear – type programmed instruction, and tests. The data of efficiency and post – test score were analyzed in terms of percentage and mean and then compared with the 80/80, and 80% criteria respectively. The findings were presented in tables with description. The findings reveal that : 1)The efficiency of Programmed Instructions on the topic of Three-dimensional Geometry Figures was 93.88/87.28 which was higher than the set criteria 2) For the target students, their post – test average scores was 91.60 % which was higher than the set score of 80% | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.docx | Abstract (words) | 172.52 kB | Microsoft Word XML | View/Open Request a copy |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 312.71 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
FULL.pdf | Full IS | 4.41 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.