Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39561
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ ดร.กรองกาญจน์ อรุณรัตน์-
dc.contributor.authorรำพึง งามตาen_US
dc.date.accessioned2016-09-28T04:40:28Z-
dc.date.available2016-09-28T04:40:28Z-
dc.date.issued2558-07-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39561-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to construct the Science Instruction package on the title of the plant life for Prathom Suksa 4 students. The instruction was constructed and tried out with 32 Prathom Suksa 4 students who studied in the first semester of the academic year 2014 at Ban Palad School, Li district, Lamphun province. The used instruments in this study consisted of 1.the plant life instruction package 2.the entry test 3.pretest and posttest. The data were collected and analyzed. The efficiency of this instruction was set at 80/80 The result of this study indicated that the Science instruction has the efficiency level at 89.58/83.72 which was higher than the set criterionen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectโรงเรียนบ้านผาลาดen_US
dc.subjectวิทยาศาสตร์en_US
dc.subjectการสอนด้วยสื่อen_US
dc.subjectสื่อการสอนen_US
dc.titleการสร้างชุดการสอนวิชาวิทยาศาสตร์ เรื่อง การดำรงชีวิตของพืช สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4en_US
dc.title.alternativeConstruction of a sciences instructional package titled plant life for Prathom Suksa 4 studentsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc372.35-
thailis.controlvocab.thashโรงเรียนบ้านผาลาด-
thailis.controlvocab.thashวิทยาศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) -- ลำพูน-
thailis.controlvocab.thashการสอนด้วยสื่อ-
thailis.controlvocab.thashวิทยาศาสตร์ -- การสอนด้วยสื่อ-
thailis.controlvocab.thashสื่อการสอน-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 372.35 ร216ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างชุดการสอน วิชาวิทยาศาสตร์ เรื่อง การดำรงชีวิตของพืช สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ที่มีประสิทธิภาพ โดยได้ดำเนินการสร้างชุดการสอยและทดสอบประสิทธิภาพของชุดการสอนกับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียน บ้านผาลาด อำเภอลี้ จังหวัดลำพูน ในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2557 จำนวน 32 คน เครื่องมือที่ใช้ ในการศึกษาประกอบด้วย 1. ชุดการสอน เรื่องการดำรงชีวิตของพืช 2. ข้อสอบวัดความรู้พื้นฐาน ก่อนเรียน 3. ข้อสอบก่อนเรียนและหลังเรียน จากนั้นนำข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์ กำหนดเกณฑ์ประสิทธิภาพของชุดการสอนไว้ที่ 80/80 จากการศึกษา พบว่า ชุดการสอนที่ผู้ศึกษาสร้างขึ้นนั้นมีประสิทธิภาพ 89.58/83.72 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนดไว้en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)49.17 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract217.59 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS4.86 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.