Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39478
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.พงษ์ศักดิ์ แป้นแก้ว-
dc.contributor.authorประภัสจิต เตชะen_US
dc.date.accessioned2016-08-08T09:34:44Z-
dc.date.available2016-08-08T09:34:44Z-
dc.date.issued2015-02-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39478-
dc.description.abstractThe objectives of this independent study were to study 1) the science conceptual understanding of Prathom Suksa 5 students at Ban Sobkom School, Mueang District, Lampang Province after learning through concept examples analysis method, and 2) the students' analytical thinking ability after learning through concept examples analysis method. The population was 8 Prathom Suksa 5 students studying in the second semester, academic year 2014 at Ban Sobkom School, Mueang District, Lampang Province. The research tools were 1) 15 lesson plans using concept examples analysis method, 2) the science conceptual understanding test and 3) the analytical thinking ability test. The data were analyzed by using mean, percentage, and standard deviation. The findings were as follows : 1. After learning through concept examples analysis method on science conceptual understanding, the students’ mean of the post-test scores was higher than the students’ mean of the pre-test scores. 2. After learning through concept examples analysis method, the students’ mean of the post-test analytical thinking ability scores was higher than the means of the pre-test scores.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleผลการเรียนด้วยวิธีการวิเคราะห์ตัวอย่างมโนทัศน์ที่มีต่อความเข้าใจมโนทัศน์ทางวิทยาศาสตร์และความสามารถในการคิดวิเคราะห์ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5โรงเรียนบ้านสบค่อม อำเภอเมือง จังหวัดลำปางen_US
dc.title.alternativeEffects of Learning Through Concept Examples Analysis Method on Science Conceptual Understanding and Analytical Thinking Ability of Prathom Suksa 5 Students, Ban Sobkom School, Mueang District, Lampang Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาความเข้าใจมโนทัศน์ทางวิทยาศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนบ้านสบค่อม อำเภอเมือง จังหวัดลำปาง ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้โดยวิธีการวิเคราะห์ตัวอย่างมโนทัศน์ 2) ศึกษาความสามารถในการคิดวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนบ้านสบค่อม อำเภอเมือง จังหวัดลำปาง ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้โดยวิธีการวิเคราะห์ตัวอย่างมโนทัศน์ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนบ้านสบค่อม ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557 จำนวน 8 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้วิธีการวิเคราะห์ตัวอย่างมโนทัศน์ 2) แบบวัดความเข้าใจมโนทัศน์ทางวิทยาศาสตร์และ 3) แบบวัดความสามารถในการคิดวิเคราะห์ วิเคราะห์ข้อมูลโดยหา ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาพบว่า 1. หลังจากนักเรียนได้เรียนด้วยวิธีการวิเคราะห์ตัวอย่างมโนทัศน์ นักเรียนมีค่าเฉลี่ยของคะแนนความเข้าใจมโนทัศน์ทางวิทยาศาสตร์สูงกว่าก่อนเรียนด้วยวิธีการวิเคราะห์ตัวอย่างมโนทัศน์ 2. หลังจากนักเรียนได้เรียนด้วยวิธีการวิเคราะห์ตัวอย่างมโนทัศน์ นักเรียนมีค่าเฉลี่ยของคะแนนความสามารถในการคิดวิเคราะห์ สูงกว่าก่อนเรียนด้วยวิธีการวิเคราะห์ตัวอย่างมโนทัศน์en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)177.71 kBMicrosoft Word XMLView/Open
ABSTRACT.pdfAbstract251.41 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
FULL.pdfFull IS5.13 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.