Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78089
Title: | การจัดการเรียนรู้ฐานวรรณคดีไทยเพื่อส่งเสริมทักษะการอ่านจับใจความสำคัญสำหรับผู้เรียนภาษาไทยในฐานะภาษาต่างประเทศ |
Other Titles: | Thai literature-based learning management to promote reading comprehension skills for Thai as a foreign language learners |
Authors: | สุชญา สันติวราคม |
Authors: | สิระ สมนาม จารุณี ทิพยมณฑล สุชญา สันติวราคม |
Keywords: | การเรียนรู้ฐานวรรณคดีไทย;นักเรียนต่างชาติ;ทักษะการอ่านจับใจความ |
Issue Date: | May-2022 |
Publisher: | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ |
Abstract: | The purposes of this study were to establish learning management to Promote Reading Comprehension Skills for Thai as Foreign Language Learners and to study the result of Thai Literature-Based Learning Management to Promote Reading Comprehension Skills for Thai as Foreign Language Learners. The samples were the two students who study Thai as a Foreign language in Middle School at the Intermediate level at Prem Tinasulanon International School in Semester 1, 2021. Research tools consisted of 1) Lesson plans which use Thai Literature-Based Learning Management to Promote Reading Comprehension Skills. 2) Reading Comprehension book “SangThong” 3)Pre-test and post-test The results of this study were that: The lessons plan by using Thai Literature-Based Learning Management to Promote Reading Comprehension Skills was at “a good level” and the Reading Comprehension book was at “a very good level”. The result of using Thai Literature-Based Learning Management to Promote Reading Comprehension Skills was significantly higher than before learning at 65 percent and the average percentage was 88.75. |
URI: | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78089 |
Appears in Collections: | EDU: Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
630232021 สุชญา สันติวราคม.pdf | 4.8 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.