Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39686
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorชูชีพ พุทธประเสริฐ-
dc.contributor.advisorสุวรรณ หมื่นตาบุตร-
dc.contributor.authorนราพร ตาคำแสงen_US
dc.date.accessioned2016-12-08T02:52:12Z-
dc.date.available2016-12-08T02:52:12Z-
dc.date.issued2557-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39686-
dc.description.abstractThis study aims to study situations and investigating needs in the arrangement of supporting factors for personnel work performance at Fangchanupathum School, Fang District, Chiang Mai province. The study group of people was 110 teacher and employees of Fangchanupathum School, Fang District, Chiang Mai province. The instruments used in collecting data was questionnaire which divided into three parts. The data analysis was done by finding out the frequency and percentage. From the study, it was found out that in the overall picture the arrangement of supporting factors for personnel work performance at Fangchanupathum School, Fang District, Chiang Mai province was do it in school. Then, according to analyze data by considering the sub-factors, they were found out that from the high to low on arrangement of supporting factors were paid to the following terms: the personal relations, communication, the compensation and stability, responsibility, success, acceptance, job characteristic, working cooperation, policy and administration, ruling term, advance in duty, and working environment in orderly. The investigating needs in the arrangement of supporting factors for personnel work performance at Fangchanupathum School, Fang District, Chiang Mai province was need in the school. Then, according to analyze data by considering the sub-factors, they were found out that from the high to low on arrangement of supporting factors were paid to the following terms: the compensation and stability, acceptance, ruling term, communication, working environment, policy and administration, the personal relations, acceptance, working cooperation, and success in orderly. For the moderate marks, the following terms were mentioned : responsibility, and job characteristic in orderly.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการปฏิบัติงานen_US
dc.subjectบุคลากรen_US
dc.titleการจัดปัจจัยสนับสนุนการปฏิบัติงานของบุคลากรโรงเรียนฝางชนูปถัมภ์ จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeArrangement of supporting factors for personnel work performance at Fangchanupathum School, Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc371.1-
thailis.controlvocab.thashโรงเรียนฝางชนูปถัมภ์-
thailis.controlvocab.thashบุคลากรทางการศึกษา -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashครู -- เชียงใหม่-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 371.1 น172ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาสภาพการจัดปัจจัยสนับสนุนการปฏิบัติงานและศึกษาความต้องการการจัดปัจจัยสนับสนุนการปฏิบัติงานของบุคลากรโรงเรียนฝางชนูปถัมภ์ อำเภอฝาง จังหวัดเชียงใหม่ กลุ่มประชากรที่ใช้ในการศึกษา คือ ข้าราชการครู บุคลากรทางการศึกษาและลูกจ้างประจำและลูกจ้างชั่วคราวของโรงเรียนฝางชนูปถัมภ์ อำเภอฝาง จังหวัดเชียงใหม่ จำนวนทั้งสิ้น 110 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถามแบบตรวจรายการ แบ่งออกเป็น 3 ตอน วิเคราะห์ข้อมูลโดยวิธีการหาความถี่และร้อยละ ผลการศึกษาพบว่า สภาพการจัดปัจจัยสนับสนุนการปฏิบัติงานของบุคลากรโรงเรียนฝางชนูปถัมภ์ อำเภอฝาง จังหวัดเชียงใหม่ โดยภาพรวมพบว่าส่วนใหญ่มีการปฏิบัติในโรงเรียน โดยเรียงลำดับจากมากไปหาน้อยคือ ด้านความสัมพันธ์ระหว่างบุคคล ด้านการติดต่อสื่อสาร ด้านเงินเดือนและความมั่นคง ด้านความรับผิดชอบ ด้านความสำเร็จในการทำงาน ด้านการยอมรับนับถือ ด้านลักษณะงานที่ปฏิบัติ ด้านการมีส่วนร่วมในการทำงาน ด้านนโยบายและการบริหารงาน ด้านการปกครองบังคับบัญชา ด้านความก้าวหน้าในหน้าที่การงานที่ปฏิบัติ และด้านสภาพแวดล้อมในการทำงาน ส่วนความต้องการการจัดปัจจัยสนับสนุนการปฏิบัติงานของบุคลากรโรงเรียนฝางชนูปถัมภ์ อำเภอฝาง จังหวัดเชียงใหม่ โดยภาพรวมพบว่าส่วนใหญ่มีความต้องการระดับมาก และเมื่อวิเคราะห์เป็นรายองค์ประกอบพบว่า ความต้องการการจัดปัจจัยสนับสนุนการปฏิบัติงานโดยเรียงลำดับจากมากไปหาน้อยคือ ด้านเงินเดือนและความมั่นคง ด้านการยอมรับนับถือ ด้านการปกครองบังคับบัญชา ด้านการติดต่อสื่อสาร ด้านสภาพแวดล้อมในการทำงาน ด้านนโยบายและการบริหารงาน ด้านความสัมพันธ์ระหว่างบุคคล ด้านการยอมรับนับถือ ด้านการมีส่วนร่วมในการทำงาน และด้านความสำเร็จในการทำงาน ส่วนที่อยู่ในระดับปานกลาง คือ ด้านความรับผิดชอบ และด้านลักษณะงานที่ปฏิบัติตามลำดับen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdf ABSTRACT246.71 kBAdobe PDFView/Open
APPENDIX.pdfAPPENDIX279.01 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 1.pdf CHAPTER 1198.31 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 2.pdfCHAPTER 21.27 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 3.pdfCHAPTER 3161.13 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 4.pdfCHAPTER 4463.11 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 5.pdf CHAPTER 5229.05 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CONTENT.pdfCONTENT250.42 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
COVER.pdfCOVER573.37 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
REFERENCE.pdfREFERENCE208.65 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.