Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39496
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์วีณา วโรตมะวิชญ-
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร. อุไรวรรณ หาญวงค์-
dc.contributor.authorนิภาพร หยั่งถึงen_US
dc.date.accessioned2016-08-15T09:19:57Z-
dc.date.available2016-08-15T09:19:57Z-
dc.date.issued2558-05-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39496-
dc.description.abstractThe purposes of this study were to develop learning plans on Mathematics Word Problem-solving through Diagram Drawing Techniques for Prathom Suksa 1 students and to study Mathematics Word Problem-solving skills of those students. The target group was 28 Prathom Suksa 1 students who studied in the second semester of the 2014 academic year at Mooban Sahakorn 2 School, Mae On district, Chiang Mai province. The instruments were 8 learning plans on Mathematics Word Problem-solving using Diagram Drawing Techniques consuming 14 teaching hours and 2 sets of test. Data were analyzed through computing the average of posttest score then compared with the set criteria of 65 %. The results presented in the form of table with description. The findings revealed that : 1) The constructed plans could improve Mathematics Word Problem-solving skills of Prathom Suksa 1 students. 2) The average percentage post-test score on Mathematics Word Problem-solving skills of students was 85.00 % which was higher than the set criteria of 65.00%.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectคณิตศาสตร์en_US
dc.titleการพัฒนาทักษะการแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์ของนักเรียน ชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 โดยใช้เทคนิคการวาดแผนภาพen_US
dc.title.alternativeDevelopment of Mathematics Word Problem-solving Skills of Prathom Suksa 1 Students Through Diagram Drawing Techniquesen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc372.13028-
thailis.controlvocab.thashคณิตศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)-
thailis.controlvocab.thashคณิตศาสตร์ -- แผนการสอน-
thailis.controlvocab.thashกิจกรรมการเรียนการสอน-
thailis.controlvocab.thashการศึกษาขั้นประถม -- เชียงใหม่-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 372.13028 น362ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาแผนการจัดการเรียนรู้เรื่อง การแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์โดยใช้เทคนิคการวาดแผนภาพ และเพื่อศึกษาทักษะการแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์ของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 กลุ่มเป้าหมายที่ใช้เป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 จำนวน 28 คน ซึ่งเรียนในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557 โรงเรียนหมู่บ้านสหกรณ์ 2 อำเภอแม่ออน จังหวัดเชียงใหม่ เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาประกอบด้วยแผนการจัดการเรียนรู้เรื่อง การแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์โดยใช้เทคนิคการวาดแผนภาพ จำนวน 8 แผน ใช้เวลาในการเรียนการสอน 14 ชั่วโมง และแบบทดสอบการแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์ จำนวน 2 ฉบับ วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าเฉลี่ยร้อยละของคะแนนที่ได้จากการทำแบบทดสอบ แล้วนำมาเทียบกับเกณฑ์การผ่านที่ตั้งไว้ร้อยละ 65 นำเสนอข้อมูลเป็นตารางประกอบคำบรรยาย ผลการศึกษาพบว่า 1) แผนการจัดการเรียนรู้เรื่อง การแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์ที่สร้างขึ้น สามารถพัฒนาทักษะ การแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ได้ตามเกณฑ์ที่ตั้งไว้ 2) ทักษะการแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์ของนักเรียนซึ่งวัดจากคะแนนการทำแบบทดสอบหลังเรียนมีคะแนนค่าเฉลี่ยเท่ากับร้อยละ 85.00 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนดไว้ คือ ร้อยละ 65.00en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2abstract.docAbstract (words)74.5 kBMicrosoft WordView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract 199.59 kBAdobe PDFView/Open
full.pdfFull IS3.38 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.