Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80244
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศุภฤกษ์ โพธิไพรัตนา-
dc.contributor.authorวิชญาดา ไชยคำวังen_US
dc.date.accessioned2024-11-22T00:28:01Z-
dc.date.available2024-11-22T00:28:01Z-
dc.date.issued2024-08-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80244-
dc.description.abstractThis study aimed to 1) examine consumer behavior in using the AIS Play application for watching live concert streams, 2) investigate satisfaction with marketing communication factors and enjoyment perceptions related to perceived ease of use, 3) study satisfaction with marketing communication factors and perceived ease of use related to perceived usefulness, and 4) explore satisfaction with marketing communication factors, enjoyment perceptions, ease of use, perceived usefulness, and attitudes towards the intended use of the AIS Play application for live concert streaming.The researcher employed survey research using a self-administered questionnaire to collect data from a sample group of AIS Play application users. Multiple regression analysis was used to test the research hypotheses. Findings : 1) perceived ease of use is dependent on satisfaction with marketing communication factors, including advertising, public relations, personal selling, and perceived enjoyment, which can be expressed in the following equation: Perceived Ease of Use = (0.099) Advertising Tools + (0.199) Public Relations Tools + (0.119) Personal Selling Tools + (0.482) Perceived Enjoyment + 0.457. 2)Perceived benefits are influenced by satisfaction with marketing communication factors, including public relations, special events, and perceived ease of use, expressed as follows: Perceived Benefits = (0.110) Public Relations Tools + (0.126) Special Event Tools + (0.692) Perceived Enjoyment + 0.296. 3) The behavior of using the AIS Play application to watch live concert streams is influenced by satisfaction with marketing communication factors, advertising, perceived enjoyment, perceived ease of use, perceived benefits, and attitudes towards use, represented in the equation: (0.086) Advertising Tools + (0.014) Perceived Enjoyment + (0.139) Perceived Ease of Use + (0.228) Perceived Benefits + (0.411) Attitude – 0.04.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleอิทธิพลส่วนประสมทางการสื่อสารการตลาดที่มีต่อการยอมรับเทคโนโลยีการรับชมไลฟ์สตรีมคอนเสิร์ต ผ่านแอปพลิเคชัน เอไอเอส เพลย์en_US
dc.title.alternativeThe Influence of the marketing communication mix on technology acceptance of livestream concert via AIS Play Applicationen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashคอนเสิร์ต-
thailis.controlvocab.thashโปรแกรมประยุกต์บนอุปกรณ์เคลื่อนที่-
thailis.controlvocab.thashการตลาดอินเทอร์เน็ต-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้บริโภค-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการใช้งานแอปพลิเคชันเอไอเพลย์ในการรับชมไลฟ์สตรีมคอนเสิร์ตของผู้บริโภค 2) เพื่อศึกษาอิทธิพลของความพึงพอใจที่มีต่อปัจจัยการสื่อสารการตลาดและการรับรู้ความเพลิดเพลินที่มีต่อการรับรู้ความง่าย 3) เพื่อศึกษาอิทธิพลของความพึงพอใจที่มีต่อปัจจัยการสื่อสารการตลาดและการรับรู้ความง่ายที่มีต่อการรับรู้ประโยชน์ 4) เพื่อศึกษาอิทธิพลของความพึงพอใจที่มีต่อปัจจัยการสื่อสารการตลาด การรับรู้ความเพลิดเพลิน การรับรู้ความง่าย การรับรู้ประโยชน์และทัศนคติที่มีต่อพฤติกรรมตั้งใจใช้งานแอปพลิเคชันเอไอเอสเพลย์รับชมไลฟ์สตรีมคอนเสิร์ต ผู้วิจัยใช้การวิจัยเชิงสํารวจ (Survey Research) โดยใช้แบบสอบถามแบบผู้ตอบเป็นผู้ตอบเอง (Self-Administered Questionniare) เก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างที่เป็นผู้ใช้แอปพลิเคชัน เอไอเอส เพลย์ ใช้สถิติการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression) ผลการวิจัย พบว่า 1) การรับรู้ความง่ายขึ้นอยู่กับความพึงพอใจที่มีต่อปัจจัยการสื่อสารการตลาด ได้แก่ การโฆษณา การประชาสัมพันธ์ การขายโดยบุคคล และการรับรู้ความเพลิดเพลินสามารถเขียนในรูปแบบสมการได้ดังนี้ การรับรู้ความง่าย = (0.099) เครื่องมือโฆษณา + (0.199) เครื่องมือการประชาสัมพันธ์ + (0.119) เครื่องมือการขายโดยบุคคล + (0.482) การรับรู้ความเพลิดเพลิน + 0.457 2) การรับรู้ประโยชน์ขึ้นอยู่กับความพึงพอใจที่มีต่อปัจจัยการสื่อสารการตลาด ได้แก่ การประชาสัมพันธ์ การจัดกิจกรรมพิเศษ และการรับรู้ความง่าย สามารถเขียนในรูปแบบสมการได้ดังนี้ การรับรู้ประโยชน์ = (0.110) เครื่องมือการประชาสัมพันธ์ + (0.126) เครื่องมือการจัดกิจกรรมพิเศษ + (0.692) การรับรู้ความเพลิดเพลิน + 0.29 3) พฤติกรรมการใช้งานแอปพลิเคชันเอไอเอสเพลย์ชมไลฟ์สตรีมคอนเสิร์ตขึ้นอยู่กับความพึงพอใจที่มีต่อปัจจัยการสื่อสารการตลาดการโฆษณา การรับรู้ความเพลิดเพลิน การรับรู้ความง่าย การรับรู้ประโยชน์ ทัศนคติที่มีต่อการใช้งานโดยสามารถเขียนในรูปแบบสมการ ได้ดังนี้ (0.086) เครื่องมือโฆษณา + (0.014) การรับรู้ความเพลิดเพลิน + (0.139) การรับรู้ความง่าย + (0.228) การรับรู้ประโยขน์ + (0.411) ทัศนคติ – 0.04en_US
Appears in Collections:MASSCOMM: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631832010-วิชญาดา ไชยคำวัง.pdf2.63 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.