Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80217
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSomkeit Noamna-
dc.contributor.authorLi, Xiaoruien_US
dc.date.accessioned2024-11-20T09:48:34Z-
dc.date.available2024-11-20T09:48:34Z-
dc.date.issued2024-04-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80217-
dc.description.abstractThe objective of this study is to investigate the factors influencing the online purchasing behavior of Chinese consumers interested in Thai handicrafts. This research employs a quantitative approach, surveying individuals interested in Thai handicrafts from the "Xiaohongshu" community on social media. A questionnaire based on the 4P marketing model was administered to a sample of 408 Chinese respondents using the online survey platform wjx.com. One-Way ANOVA and Regression Analysis were used to test the research hypotheses. The study found that women showed a higher interest in purchasing Thai handicrafts compared to men. However, men exhibited a higher frequency of purchasing these products than women. Regarding the marketing mix factors affecting the purchase of Thai handicrafts, only the distribution channel (place) had a statistically significant at the 0.05 level. The findings of this research can benefit Thai entrepreneurs aiming to market handicrafts online to Chinese consumers. Strategies focusing on social media engagement with Chinese consumers can attract customers through online storefronts. Additionally, emphasizing the distribution channel's quality and post-sale services is crucial for building customer trust among Chinese consumers on the Xiaohongshu platform.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleA Study factors for creating strategies export Thai handicrafts to Chinese via social media of platform Xiaohongshuen_US
dc.title.alternativeการศึกษาปัจจัยเพื่อการสร้างกลยุทธ์สำหรับส่งออกหัตถกรรมไทยในโซเชียลมีเดียของจีนในแพลตฟอร์มเสี่ยวหงซูen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshShopping -- China-
thailis.controlvocab.lcshElectronic commerce -- China-
thailis.controlvocab.lcshInternet marketing -- China-
thailis.controlvocab.lcshHandicraft -- Thailand-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractวัตถุประสงค์ของการศึกษานี้คือการศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการซื้อสินค้าออนไลน์ของชาวจีนที่สนใจในสินค้าหัตถกรรมไทยโดยใช้วิธีการวิจัยเชิงปริมาณจากการสำรวจบุคคลที่สนใจในสินค้าหัตถกรรมไทยจากชุมชน "เสี่ยวหงซู" บนแพลตฟอร์มโซเชียลมีเดีย โดยมีการใช้แบบสอบถามที่อ้างอิงจากโมเดลการตลาดแบบ 4P ในกลุ่มชาวจีนจำนวน 408 คนด้วยแพลตฟอร์มสำรวจออนไลน์ wjx.com สถิติการวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดียว และ การวิเคราะห์การถดถอย ถูกนำมาใช้เพื่อทำการทดสอบสมมติฐานในงานวิจัย ซึ่งผลจากการศึกษาพบว่ากลุ่มผู้หญิงมีความสนใจในการซื้อสินค้าหัตถกรรมไทยมากกว่าผู้ชาย แต่ในเรื่องของความถี่ในการซื้อสินค้ากลุ่มผู้ชายจะมีมากกว่ากลุ่มผู้หญิง และในเรื่องของปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการซื้อสินค้าหัตถกรรมไทย จะมีเพียงปัจจัยของช่องทางการจัดจำหน่ายที่มีค่าเฉลี่ยอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ข้อค้นพบจากงานวิจัยนี้ สามารถเป็นประโยชน์ต่อผู้ประกอบการของไทยที่ต้องการทำการตลาดสินค้าหัตถกรรมแบบออนไลน์ของชาวจีน ด้วยกลยุทธิ์ด้านโซเชียลมีเดียในการติดต่อกับผู้บริโภคชาวจีนเพื่อดึงดูดลูกค้าผ่านหน้าร้านค้าแบบออนไลน์ และกลยุทธิ์การให้ความสำคัญกับช่องทางการจัดจำหน่ายที่มุ่งเน้นในการตอบสนองด้านคุณภาพสินค้า และบริการหลังการขายซึ่งเป็นเงื่อนไขที่สำคัญในการสร้างความเชื่อมั่นจากลูกค้าชาวจีนบนแพลตฟอร์มเสี่ยวหงซูen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
652132052 - Xiaorui Li.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.