Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79961
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorพจนา พิชิตปัจจา-
dc.contributor.authorอธิปัตย์ ฤทธิ์ฤๅชัยen_US
dc.date.accessioned2024-08-11T08:02:04Z-
dc.date.available2024-08-11T08:02:04Z-
dc.date.issued2024-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79961-
dc.description.abstractThis study was aimed at 1) analyzing the Chiangmai Area Excise Office, Fang Branch relations approaches for tobacco products and 2) designing the Chiangmai Area Excise Office, Fang Branch public relations media for tobacco products that are consistent with and appropriate to the area contexts in order to enhance entrepreneur perception of tobacco products information in the operational areas of the Chiangmai Area Excise Office, Fang Branch. This study was design research with qualitative analysis. Data were collected from in-depth interviews using an informal semi-structured interview method. The population of this study consisted of five officials of the Chiangmai Area Excise Office, Fang Branch, and ten entrepreneurs. According to the results of the study, 1) the Excise Department's public relations approaches for tobacco products in the operational areas of the Chiangmai Area Excise Office, Fang Branch, included the use of specialized communication skills and abilities of the officials of the Chiangmai Area Excise Office, Fang Branch, by providing knowledge and understanding about tobacco products, laws, and license requirements, including inspection of legal tobacco products and requirements for tobacco sales licensees, and 2) public relations media that are consistent with and appropriate to the area contexts of the Chiangmai Area Excise Office, Fang Branch, should be visual media that makes it easy for entrepreneurs to understand through online channels.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการเพิ่มการรับรู้ข้อมูลข่าวสารด้านสินค้ายาสูบของผู้ประกอบการ ในเขตพื้นที่รับผิดชอบสำนักงานสรรพสามิตพื้นที่เชียงใหม่ สาขาฝางen_US
dc.title.alternativeEnhancing entrepreneur perception of tobacco products information in the operational areas of the Chiang Mai Excise Office, Fang Branchen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashสำนักงานสรรพสามิตพื้นที่เชียงใหม่ สาขาฝาง-
thailis.controlvocab.thashภาษีสรรพสามิต-
thailis.controlvocab.thashยาสูบ-
thailis.controlvocab.thashมติมหาชน-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาและวิเคราะห์แนวทางในการสื่อสารประชาสัมพันธ์ด้านสินค้ายาสูบของสำนักงานสรรพสามิตพื้นที่เชียงใหม่ สาขาฝาง 2) ออกแบบสื่อประชาสัมพันธ์ด้านสินค้ายาสูบของสำนักงานสรรพสามิตพื้นที่เชียงใหม่ สาขาฝางที่สอดคล้องและเหมาะสมกับบริบทพื้นที่ เพื่อเป็นการเพิ่มการรับรู้ข้อมูลข่าวสารด้านสินค้ายาสูบของผู้ประกอบการในเขตพื้นที่รับผิดชอบสำนักงานสรรพสามิตพื้นที่เชียงใหม่ สาขาฝาง งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงออกแบบโดยการวิเคราะห์เชิงคุณภาพ ผู้วิจัยทำการเก็บข้อมูลจากการสัมภาษณ์เชิงลึก โดยใช้วิธีการสัมภาษณ์แบบกึ่งมีโครงสร้าง และรูปแบบการสัมภาษณ์ที่ไม่เป็นทางการ กลุ่มประชากรที่ทำการศึกษาคือ เจ้าหน้าที่สำนักงานสรรพสามิตพื้นที่เชียงใหม่ สาขาฝาง จำนวน 5 คน และผู้ประกอบการ จำนวน 10 คน ผลการศึกษาพบว่า 1) แนวทางการสื่อสารประชาสัมพันธ์ด้านสินค้ายาสูบของกรมสรรพสามิตในเขตพื้นที่รับผิดชอบสำนักงานสรรพสามิตพื้นที่เชียงใหม่ สาขาฝาง คือ การใช้ทักษะ, ความรู้ความสามารถในการสื่อสารเฉพาะด้านของเจ้าหน้าที่สำนักงานสรรพสามิตพื้นที่เชียงใหม่ สาขาฝาง โดยการให้ความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับสินค้ายาสูบ กฎหมาย และข้อกำหนดของใบอนุญาต รวมถึงการตรวจสอบสินค้ายาสูบที่ถูกต้องตามกฎหมาย ตลอดจนข้อกำหนดในการปฏิบัติของผู้ได้รับอนุญาต 2) สื่อประชาสัมพันธ์ที่สอดคล้องและเหมาะสมกับบริบทพื้นที่สำนักงานสรรพสามิตพื้นที่เชียงใหม่ สาขาฝาง ควรมีรูปแบบเป็นสื่อรูปภาพที่ทำให้ผู้ประกอบการสามารถเข้าใจได้ง่าย ผ่านช่องทางออนไลน์en_US
Appears in Collections:POL: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
651932042-อธิปัตย์ ฤทธิ์ฤๅชัย.pdf5.82 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.