Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79874
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNapaporn Reeveerakul-
dc.contributor.authorLiang, Cuiruen_US
dc.date.accessioned2024-07-24T17:33:39Z-
dc.date.available2024-07-24T17:33:39Z-
dc.date.issued2024-05-09-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79874-
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the factors influencing Chinese consumers and their purchasing decisions for Thai products through E-commerce platforms, Tmall, JD.com and Pinduoduo, as the selected case study. The proposed result provides the strategic guideline to enhance the trading capabilities of Thai businesses in the Chinese market. The researcher conducted a literature review to identify key factors of consumer buying behavior and the role of E-commerce platforms and marketing strategies. The analysis focused on the strengths, product types, interests, decision-making factors of Chinese consumers, and comparing all three platforms, along with a market analysis using the 4P framework (Product, Price, Place, Promotion). The findings were presented in a SWOT Analysis format, highlighting the significant factors influencing consumers, including strengths, weaknesses, opportunities, and external threats concerning the purchase of Thai products through E-commerce platforms. The aim was to provide recommendations for Thai businesses to improve their marketing strategies, develop products and services that cater to the needs of Chinese consumers, and enhance their competitiveness on E-commerce platforms for Thai products among Chinese consumers.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.subjectChinese consumersen_US
dc.subjectThai productsen_US
dc.titleA Study of factors influencing Chinese consumers' purchase of Thai products via e-commerce platformsen_US
dc.title.alternativeการศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการซื้อสินค้าไทยของผู้บริโภคจีนผ่านแพลตฟอร์มพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์en_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshCommercial products -- Thailand-
thailis.controlvocab.lcshConsumers -- China-
thailis.controlvocab.lcshElectronic commerce-
thailis.controlvocab.lcshGrocery shopping-
thailis.controlvocab.lcshConsumers' preferences-
thailis.controlvocab.lcshConsumer behavior-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกซื้อสินค้าไทยของผู้บริโภคจีนผ่านรูปแบบ E-commerce และเสนอแนะแนวทางการเพิ่มความสามารถทางการค้าแก่ผู้ประกอบการในการขายสินค้าแก่ตลาดจีน ผู้วิจัยดำเนินงานวิจัยโดยทบทวนวรรณกรรมเพื่อค้นหาปัจจัยสำคัญของพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภค และบทบาทของแพลตฟอร์มอีคอมเมิร์ซและกลยุทธ์ทางการตลาด วิเคราะห์จุดเด่น ประเภทสินค้า ความน่าสนใจ ปัจจัยการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าผู้บริโภคจีน เปรียบเทียบ 3 แพลตฟอร์ม คือ Tmall, JD.com และ Pinduoduo ร่วมกับการวิเคราะห์ กลยุทธ์การตลาดด้วย 4P (Product Price Place Promotion) เพื่อนำเสนอผลการวิเคราะห์ ในรูปแบบ SWOT Analysis ผลการวิจัยแสดงถึงปัจจัยสำคัญที่มีอิทธิพลต่อผู้บริโภคทั้งจุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และปัจจัยคุกคามภายนอกต่อการซื้อสินค้าไทยผ่านแพลตฟอร์ม E-commerce เพื่อนำมาพัฒนาข้อเสนอแนะต่อผู้ประกอบการไทยในการปรับกลยุทธ์การตลาด และจัดหาผลิตภัณฑ์และบริการที่ตรงกับความต้องการผู้บริโภคจีนให้เหมาะสม เพิ่มความสามารถในการแข่งขันบนแพลตฟอร์ม E-commerce ของสินค้าไทยต่อผู้บริโภคจีนสูงขึ้นen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
652132011 Cuiru Liang.pdf13.03 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.