Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79846
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDanaitun Pongpatcharatrontep-
dc.contributor.authorLi, Aishanen_US
dc.date.accessioned2024-07-23T01:01:35Z-
dc.date.available2024-07-23T01:01:35Z-
dc.date.issued2024-06-14-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79846-
dc.description.abstractWith the development of the global internet economy, numerous small and medium-sized Chinese cross-border e-commerce companies are actively exploring overseas opportunities. Thailand, being China's largest trading partner, has naturally become a popular investment destination. However, competition has intensified. Small and medium-sized cross-border e-commerce companies face various challenges, both internal and external. Under these circumstances, managing controllable internal risk factors is crucial for transforming business operations and enhancing competitiveness in the international market. This study examines the development status and risks of Chinese cross-border e-commerce enterprises in Thailand. It applies supply chain concepts to cross-border e-commerce operations and uses interdisciplinary tools like PFMEA (Process Failure Modes and Effects Analysis) to quantitatively assess risk factors, including supplier stability and transportation cost volatility. The research highlights the importance of supplier transparency as a critical factor influencing operational risks. Additionally, practical risk management strategies are summarized and organized through in-depth interviews, providing valuable references for small and medium-sized enterprises both domestically and abroad.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleAssessment of current status and risks among Chinese entrepreneurs engaged in cross-border e-commerce in the Thailand marketen_US
dc.title.alternativeการศึกษาสถานะการพัฒนาและความเสี่ยงของนักธุรกิจจีนกลุ่มพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ข้ามพรมแดนในตลาดประเทศไทยen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshElectronic commerce -- China-
thailis.controlvocab.lcshBusinessmen, Chinese-
thailis.controlvocab.lcshInvestments -- China-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractด้วยการพัฒนาของเศรษฐกิจอินเทอร์เน็ตทั่วโลก บริษัทอีคอมเมิร์ซข้ามพรมแดนจีนขนาดเล็กและขนาดกลางที่มีจำนวนมากกำลังสำรวจโอกาสในต่างประเทศอย่างแข็งขัน ประเทศไทยซึ่งเป็นคู่ค้ารายใหญ่ที่สุดของจีนจึงกลายเป็นตัวเลือกการลงทุนยอดนิยม แต่ในขณะเดียวกันการแข่งขันรุนแรงมากขึ้นเรื่อยๆ บริษัทอีคอมเมิร์ซข้ามพรมแดนขนาดเล็กและขนาดย่อมต้องเผชิญกับความท้าทายต่างๆที่เป็นปัจจัยภายในและภายนอก ภายใต้ความท้าทายดังกล่าวการบริหารจัดการความเสี่ยงที่เป็นปัจจัยภายในและควบคุมได้จึงมีความสำคัญต่อการปรับเปลี่ยนรูปแบบการดำเนินธุรกิจขององค์กร นำไปสู่การเพิ่มขีดความสามารถในการแข่งขันในตลาดต่างประเทศ การศึกษาสถานะการพัฒนาและความเสี่ยงของผู้ประกอบการจีนกลุ่มอีคอมเมิร์ซข้ามพรมแดนในประเทศไทย ประยุกต์ใช้แนวคิดห่วงโซ่อุปทานตามกิจกรรมในการดำเนินธุรกิจพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ข้ามพรมแดน และใช้กระบวนการวิเคราะห์ความเสี่ยงผ่านเครื่องมือแบบสหวิทยาการ PFMEA เพื่อประเมินปัจจัยเสี่ยงในเชิงปริมาณ ได้แก่ การวัดเสถียรภาพของกลุ่มซัพพลายเออร์และความผันผวนของต้นทุนการขนส่ง การศึกษาครั้งนี้จะเน้นย้ำถึงความสำคัญที่สำคัญของความโปร่งใสของซัพพลายเออร์ และเป็นปัจจัยสำคัญที่มีอิทธิพลต่อความเสี่ยงในการดำเนินงาน นอกจากนี้ จะสรุปและจัดเรียงกลยุทธ์เชิงปฏิบัติเพื่อการบริหารความเสี่ยงที่มีประสิทธิผลผ่านการสัมภาษณ์เชิงลึก และให้ข้อมูลอ้างอิงสำหรับวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อมทั้งในและต่างประเทศen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
652132009 - AISHAN LI.pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.