Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79831
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArinya Pongwat-
dc.contributor.authorOnthana Khrueabunmaen_US
dc.date.accessioned2024-07-20T03:28:20Z-
dc.date.available2024-07-20T03:28:20Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79831-
dc.description.abstractAccording to the Global Wellness Institute, wellness tourism is expected to have a substantial growth of approximately 21% by the year 2025. Online reviews play a vital role in molding consumer behavior and impacting purchasing choices. The primary objective of this independent study is to examine consumer satisfaction in wellness accommodations in Thailand. To achieve this, a novel approach that integrates zero-shot modeling and activity-based clustering is employed. The objective of the study is to categorize groups based on wellness activities and accommodation characteristics, in order to gain a comprehensive understanding of their interconnections. Word clouds and bar chart are employed to see the frequency of terms in each cluster, so exposing guest preferences. The analysis includes five crucial aspects: hotel service, location, comfort, food, and cleanliness. Additionally, it evaluates wellness activities such as physical fitness, beauty care, nutrition, rest and meditation activity, and environmental awareness. The study findings indicate that customers prioritize service as the most important characteristic when it comes to wellness accommodation. The consequences of wellness accommodations are considerable, as they directly impact the outcome of wellness activities and the features of hotels. Each cluster should prioritize wellness activities and align them with specific accommodation attributes in order to enhance client satisfaction. By utilizing this knowledge, establishments can enhance their products to more effectively align with guest preferences, resulting in increased customer satisfaction and sustained loyalty.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleExploring customer satisfaction in wellness accommodations in Thailand: Zero-shot classification and activity-based clusteringen_US
dc.title.alternativeการสำรวจความพึงพอใจของลูกค้าของที่พักเพื่อสุขภาพในประเทศไทย: การจำแนกประเภทแบบซีโรช็อตและการจัดกลุ่มตามกิจกรรมen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.lcshTourist camps, hostels, etc.-
thailis.controlvocab.lcshHotel management-
thailis.controlvocab.lcshConsumer satisfaction-
thailis.controlvocab.lcshTourists-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาวิจัยในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความพึงพอใจของผู้บริโภคที่มีต่อที่พักเชิงสุขภาพในประเทศไทย ผู้จัดทำได้บูรณาการวิธีการจำแนกประเภทแบบซีโรช็อต และการจัดกลุ่มตามกิจกรรมภายในที่พักเชิงสุขภาพเข้าด้วยกันเพื่อให้บรรลุวัตถุประสงค์ของการศึกษาในครั้งนี้ เป้าหมายของการศึกษานี้คือการจัดกลุ่มตามกิจกรรมสุขภาพและรูปแบบการเลือกที่พัก เพื่อให้ทราบถึงความสัมพันธ์ของคุณลักษณะด้านต่างๆของโรมแรมและกิจกรรมภายในที่พักเชิงสุขภาพ โดยแสดงผลด้วยกลุ่มคำและแผนภูมิแบบแท่ง การวิเคราะห์คุณลักษณะของโรงแรม แบ่งเป็น 5 ส่วน ประกอบด้วย การให้บริการของโรงแรม , สถานที่ตั้ง , ความสะดวกสบาย , อาหารและความสะอาด นอกจากนี้ยังมีการประเมินกิจกรรมเชิงสุภาพ เช่น การออกกำลังกาย, การดูแลความสวยความงาม, โภชนาการ, การพักผ่อนและการกิจกรรมเชิงจิตใจ รวมไปถึงการท่องเที่ยวด้านสิ่งแวดล้อม ผลการศึกษาพบว่า ผู้ให้บริการให้ความสำคัญด้านการให้บริการของโรงแรม เป็นอันดับแรก นอกจากนี้ผู้ให้บริการควรจะจัดให้มีกิจกรรมภายในที่พักเชิงสุขภาพให้สอดคล้องกับการให้บริการด้านต่างๆของโรงแรมเพื่อช่วยสร้างความพึงพอใจให้แก่ผู้รับบริการมากยิ่งขึ้นen_US
Appears in Collections:ENG: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
650632029-onthana khrueabunma.pdf8.08 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.