Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79815
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSumalee Sangamuang-
dc.contributor.authorThanawat Lukuanen_US
dc.date.accessioned2024-07-19T01:17:12Z-
dc.date.available2024-07-19T01:17:12Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79815-
dc.description.abstractTypically, businesses might considerably benefit from user behavior when developing their advertising tactics. Click-through Rate (CTR) is one of the most efficient metrics that provide insights into advertising effectiveness. Moreover, CTR analysis is also used to develop advertising tactics for online marketing. Since a person's lifestyle has changed from offline to online during the COVID-19 pandemic, online-to-offline (O2O) commerce has emerged. O2O commerce is an efficient business model that links offline business activities with online platforms, e.g., Facebook ads. In online situations, CTR analysis can predict the state or fact of something's being likely, the probability that something on an online review and website advertisements will be clicked. Firstly, this paper considers a problem of customer response in online advertising based on CTR prediction. Afterward, a research framework for CTR prediction based on customer response in online advertising using regression models, i.e. Linear regression, support vector regression, multi-layer perceptron regression, and random forest regression, is proposed. Such methods only use certain parameters for learning and ignore temporal variance and changes in user behavior. The experiments evaluate the regression model’s accuracy using R-squared. The experimental results are visualized on scatter plots to describe the relationship between the number of predicted likes and actual likes. The R- squared of the random forest regression model is higher than the others, so the random forest regression model outperforms the other models in analyzing customer response in a tech company's Facebook ads.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.subjectSocial network analysisen_US
dc.subjectCTR Predictionen_US
dc.subjectClick-through-rateen_US
dc.subjectRegressionen_US
dc.titlePrediction of customer response in online advertisingen_US
dc.title.alternativeการคาดการณ์การตอบสนองของลูกค้าในการโฆษณาออนไลน์en_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashAdvertising-
thailis.controlvocab.thashInternet advertising-
thailis.controlvocab.thashInteractive marketing-
thailis.controlvocab.thashElectronic commerce-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractโดยทั่วไปแล้วธุรกิจอาจได้รับประโยชน์อย่างมากจากพฤติกรรมของผู้ใช้เมื่อพัฒนากลยุทธ์การโฆษณา อัตราการคลิกผ่าน หรือเรียกว่า CTR เป็นหนึ่งในตัวชี้วัดที่มีประสิทธิภาพสูงสุดที่ให้ข้อมูลเชิงลึกเกี่ยวกับประสิทธิผลของการโฆษณา นอกจากนี้ การวิเคราะห์ CTR ยังถูกใช้ในการพัฒนากลยุทธ์การโฆษณาสำหรับการตลาดออนไลน์อีกด้วยเนื่องจากวิถีชีวิตของบุคคลได้เปลี่ยนแปลงจากออฟไลน์เป็นออนไลน์ในช่วงการแพร่ระบาดของโควิด-19 การค้าขายจากออนไลน์สู่ออฟไลน์ (O2O) จึงถือกำเนิดขึ้น การค้า O2O เป็นรูปแบบธุรกิจที่มีประสิทธิภาพซึ่งเชื่อมโยงกิจกรรมทางธุรกิจออฟไลน์เข้ากับแพลตฟอร์มออนไลน์ เช่น โฆษณาบน Facebook ในสถานการณ์ออนไลน์ การวิเคราะห์ CTR สามารถคาดการณ์สถานะหรือข้อเท็จจริงของบางสิ่งที่น่าเป็นไปได้ ความน่าจะเป็นที่บางสิ่งในบทวิจารณ์ออนไลน์และโฆษณาบนเว็บไซต์จะถูกคลิก บทความนี้พิจารณาปัญหาการตอบสนองของลูกค้าในการโฆษณาออนไลน์ตามการคาดการณ์ CTR หลังจากนั้น กรอบการวิจัยสำหรับการทำนาย CTR ตามการตอบสนองของลูกค้าในการโฆษณาออนไลน์โดยใช้แบบจำลองการถดถอย เช่น การถดถอยเชิงเส้น การถดถอยเวกเตอร์สนับสนุน การถดถอยของเพอร์เซพตรอนหลายชั้น และการถดถอยฟอเรสต์แบบสุ่ม การทดลองประเมินความแม่นยำของโมเดล การถดถอยโดยใช้ R-squared วิธีการดังกล่าวใช้เฉพาะพารามิเตอร์บางอย่างในการเรียนรู้และละเว้นความแปรปรวนชั่วคราวและการเปลี่ยนแปลงพฤติกรรมของผู้ใช้ ผลการทดลองจะแสดงเป็นภาพบนแผนกระจายเพื่ออธิบายความสัมพันธ์ระหว่างจำนวนไลค์ที่คาดการณ์ไว้กับไลค์จริง R-squared ของโมเดลการถดถอยฟอเรสต์แบบสุ่มนั้นสูงกว่าโมเดลอื่นๆ ดังนั้นโมเดลการถดถอยฟอเรสต์แบบสุ่มจึงมีประสิทธิภาพเหนือกว่าโมเดลอื่นๆ ในการวิเคราะห์การตอบสนองของลูกค้าในโฆษณา Facebook ของบริษัทเทคโนโลยีen_US
Appears in Collections:ENG: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
650632019-Thanawat Lukuan.pdf3.33 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.