Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79695
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDanaitun Pongpatcharatrontep-
dc.contributor.authorLi, Wentingen_US
dc.date.accessioned2024-07-09T13:00:47Z-
dc.date.available2024-07-09T13:00:47Z-
dc.date.issued2024-05-14-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79695-
dc.description.abstractThe study aims to study how Chinese and Thai merchants register and operate online stores on each other's e-commerce platforms. This article will take China's Taobao platform and Thailand's Shopee platform as the research objects. Through case studies and interviews, will understand the requirements and processes of these two platforms for foreigners to settle in and open stores, analyze the actual situation in the operation process, and use the supply chain Management theory analyzes how to control issues such as time and cost. And by comparing the situation of Chinese and Thai merchants settling in and operating online stores, the same and different issues are summarized and discussed, and useful references and guidance are provided. It is hoped that the research in this article can help Chinese and Thai merchants to better operate online stores and control issues such as time and cost. It will also help Chinese and Thai merchants to avoid legal risks and comply with relevant regulations.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleComparative analysis of opening and operating Thai-Chinese online stores for small entrepreneursen_US
dc.title.alternativeการวิเคราะห์เปรียบเทียบการเปิดและดำเนินการร้านค้าออนไลน์ไทย-จีน สำหรับผู้ประกอบการรายย่อยen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshElectronic commerce-
thailis.controlvocab.lcshInternet marketing-
thailis.controlvocab.lcshSmall business -- Management-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผู้ค้าชาวจีนและชาวไทยในการเปิดและดำเนินการร้านค้าออนไลน์บนแพลตฟอร์มอีคอมเมิร์ซของอีกประเทศอย่างไร บทความนี้จะนำแพลตฟอร์มเถาเป่า ของจีนและแพลตฟอร์มช้อปปี้ของไทยเป็นวัตถุวิจัย ผ่านการวิจัยแบบเชิงทดลอง และการสัมภาษณ์ เพื่อเข้าใจข้อกำหนดและกระบวนการของทั้งสองแพลตฟอร์ม เพื่อให้ชาวต่างชาติเข้ามาตั้งถิ่นฐานและเปิดร้านค้า วิเคราะห์สถานการณ์จริงในกระบวนการดำเนินการ และใช้ทฤษฎีการจัดการห่วงโซ่อุปทาน วิเคราะห์วิธีการควบคุมประเด็นต่างๆ เช่น เวลาและต้นทุน สุดท้ายจะเปรียบเทียบสถานการณ์ของร้านค้าจีนและไทยในการเปิดและดำเนินการร้านค้าออนไลน์ สรุปและอภิปรายประเด็นเดียวกันและประเด็นต่างๆ ตลอดจนข้อมูลอ้างอิงที่เป็นประโยชน์ และมีการให้คำแนะนำ หวังว่าการวิจัยในบทความนี้ จะช่วยให้ผู้ค้าชาวจีนและชาวไทยดำเนินการร้านค้าออนไลน์ได้ดีขึ้น และควบคุมประเด็นต่างๆ เช่น เวลาและต้นทุน นอกจากนี้ ยังช่วยให้ผู้ค้าชาวจีนและไทยหลีกเลี่ยงความเสี่ยงทางกฎหมายและปฏิบัติตามกฎระเบียบที่เกี่ยวข้องen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
652132019 - WENTING LI.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.