Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79237
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Chukiat Chaiboonsri | - |
dc.contributor.advisor | Natta Nattapan | - |
dc.contributor.advisor | Nisit Panthamit | - |
dc.contributor.author | Zhao, Hengyi | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-12-03T03:35:22Z | - |
dc.date.available | 2023-12-03T03:35:22Z | - |
dc.date.issued | 2023-11 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79237 | - |
dc.description.abstract | As a typical representative of urban rail transit, the subway not only changes the transportation mode of the city, but more importantly, it can play an important role in shaping and influencing the urban framework, location fairness, and radiating the economy. The city of Kunming where I live is facing serious losses from the subway and public opinion questioning the need to continue building the subway. This article will use economic models at the data level to quantify the promoting effect of Kunming's subway construction on the economy. This provides academic evidence for the viewpoint that subway construction should continue. There are relatively few studies in existing literature that use double difference models to test whether subway brings economic effects. Therefore, this article selects relevant cities in Yunnan Province as samples and uses the double difference method to quantify the impact of subway opening on Kunming, analyzing the economic benefits brought by subway opening. This article uses a double difference model to analyze data from Kunming and several other cities in Yunnan Province that do not have subways from 2000 to 2020, and ultimately concludes that the promotion effect of subway opening on economic growth has improved. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Chiang Mai : Graduate School, Chiang Mai University | en_US |
dc.subject | Kunming economic | en_US |
dc.subject | Subway | en_US |
dc.subject | Difference-in-difference model | en_US |
dc.subject | china communications | en_US |
dc.subject | Yunnan | en_US |
dc.title | Influence of metro construction on Kunming economy | en_US |
dc.title.alternative | ผลกระทบของการก่อสร้างรถไฟใต้ดินต่อเศรษฐกิจของคุนหมิง | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.lcsh | Subways -- China | - |
thailis.controlvocab.lcsh | China -- Economic aspects | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | รถไฟใต้ดินเป็นตัวแทนทางทั่วไปของระบบขนส่งทางรถไฟในเมืองไม่เพียงแต่เปลี่ยนรูปแบบการขนส่งในเมือง แต่ที่สำคัญกว่านั้นคือมันสามารถมีบทบาทสำคัญในการสร้างและมีอิทธิพลต่อกรอบเมืองความเป็นธรรมของพื้นที่เศรษฐกิจที่สดใส เมืองคุนหมิงที่ฉันอาศัยอยู่กำลังเผชิญกับความสูญเสียอย่างรุนแรงของระบบรถไฟใต้ดินและความคิดเห็นของประชาชนตั้งคำถามว่าจำเป็นต้องสร้างรถไฟใต้ดินต่อไปหรือไม่ บทความนี้จะใช้แบบจำลองทางเศรษฐกิจในระดับข้อมูลเพื่อวัดผลกระทบของการก่อสร้างรถไฟใต้ดินคุนหมิงในการส่งเสริมเศรษฐกิจ นี่เป็นพื้นฐานทางทฤษฎีสำหรับมุมมองที่ว่าการก่อสร้างรถไฟใต้ดินควรดำเนินต่อไป มีการศึกษาค่อนข้างน้อยที่ใช้แบบจำลองความแตกต่างสองเท่าเพื่อทดสอบว่ารถไฟใต้ดินมีผลกระทบทางเศรษฐกิจหรือไม่ดังนั้น บทความนี้จึงเลือกเมืองที่เกี่ยวข้องในมณฑลยูนนานเป็นตัวอย่าง โดยใช้วิธีการแบ่งสองส่วนเพื่อหาปริมาณผลกระทบของการเปิดรถไฟใต้ดินต่อคุนหมิง และวิเคราะห์ผลประโยชน์ทางเศรษฐกิจจากการเปิดรถไฟใต้ดิน บทความนี้ใช้แบบจำลองความแตกต่างสองเท่าในการวิเคราะห์ข้อมูลจากคุนหมิงและเมืองอื่น ๆ อีกหลายแห่งในมณฑลยูนนานที่ไม่มีรถไฟใต้ดินตั้งแต่ปี 2000 ถึงปี 2020 และในที่สุดก็ได้ข้อสรุปว่าการเปิดรถไฟใต้ดินมีบทบาทในการส่งเสริมการเติบโตทางเศรษฐกิจดีขึ้น | en_US |
Appears in Collections: | ECON: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
641635837-HENGYIZHAO.pdf | 3.64 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.