Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79225
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorภราดร สุรีย์พงษ์-
dc.contributor.authorทิพวรรณ ประทุมทาen_US
dc.date.accessioned2023-12-02T03:39:29Z-
dc.date.available2023-12-02T03:39:29Z-
dc.date.issued2566-08-25-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79225-
dc.description.abstractThis research needs to use an open-data product catalog system. to establish a management system for importing and exporting information or product details. Presentation of information or product details and to shorten the time to market There is a way to study users' needs. Choosing a platform that meets user needs Trial by a sample of users is divided into 2 categories: 1. Product owner, factory, etc. 2. Online retailer of 20 people. This research focuses on the use of data takers. Online retailing Includes food, beverages, cosmetics, non-food herbs, etc. There are follow-up operations. And the evaluation is measured by evaluating the satisfaction percentage of the system users with the Google Form tool to collect quantitative data. And there are 3 questions designed to collect satisfaction questionnaires: 1. Contents of the product. 2. Functionality of the system 3. To put it to good use, there were 5 scoring criteria based on satisfaction, such as 5 points being the most satisfied, 4 points being highly satisfied, 3 points being moderately happy, 2 points being less comfortable, and 1 point being satisfied. The least, etc. The analysis data was collected by analyzing quantitative data. (Quantitative Statistic) Using ready-made programs such as Percentage, Mean, and Standard Deviation (S.D.) with data collection process as follows: 1. Users access system 2. Select the format of the data to be used. 3. Select the product that you want to use the information for. 4. Download and use the information. 5. Get a link to a satisfaction survey on the use of the system. 6. Answer the satisfaction questionnaire using the system. From the open data product catalog system research, it is expected to help online retailers take advantage of the information immediately. Can manage the import and export of information or product details, saving time for online retailers. And it can also shorten the time to market.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectOpen-Dataen_US
dc.subjectProduct Catalogen_US
dc.subjectOnline Retaileren_US
dc.subjectระบบแค็ตตาล็อกสินค้าen_US
dc.titleระบบแค็ตตาล็อกสินค้าโอเพ่นดาต้าสำหรับผู้ค้าปลีกออนไลน์en_US
dc.title.alternativeOpen-data product catalog for online retaileren_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.thashการตลาดอินเทอร์เน็ต-
thailis.controlvocab.thashการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยชิ้นนี้มีต้องการนําระบบแค็ตตาล็อกสินค้าโอเพ่นดาต้า เพื่อจัดทําระบบการบริหารจัดการการนําเข้าและส่งออกข้อมูลหรือรายละเอียดสินค้า การนําเสนอข้อมูลหรือรายละเอียดสินค้า และเพื่อลดระยะเวลาในการออกสู่ตลาด โดยมีวิธีการดําเนินงานการศึกษาความต้องการผู้ใช้งาน การเลือกแพลตฟอร์มที่ตรงกับความต้องการผู้ใช้งาน การทดลองใช้งาน โดยกลุ่มตัวอย่างผู้ใช้งาน แบ่งผู้ใช้งานออกเป็น 2 ประเภท คือ 1. ผู้ใส่ข้อมูลการค้าปลีกเจ้าของผลิตภัณฑ์ โรงงาน เป็นต้น 2.ผู้นำข้อมูลไปใช้ เป็นผู้ค้าปลีกออนไลน์ จำนวน 20 คน ซึ่งงานวิจัยนี้เน้นการใช้งานของผู้นำข้อมูลไปใช้งาน การค้าปลีกบนช่องทางออนไลน์ เป็นสินค้าประเภท อาหาร เครื่องดื่ม เครื่องสำอาง สมุนไพรที่ไม่ใช่อาหาร เป็นต้น มีการดําเนินงานติดตามผล และการประเมินผลโดยวัดจากการประเมินร้อยละความพึงพอใจของผู้ใช้งานระบบด้วยเครื่องมือ Google Form ในการเก็บข้อมูลเชิงปริมาณ และมีการออกแบบคำถามในการเก็บข้อมูลแบบสอบถามความพึงพอใจ 3 ประเด็นคือ 1.เนื้อหาของสินค้า 2.ฟังก์ชั่นการใช้งานของระบบ 3.การนำไปใช้ประโชยน์ และมีการใช้เกณฑ์การให้คะแนน 5 ระดับตามความพึงพอใจ เช่น 5 คะแนน มีความพึงพอใจมากที่สุด 4 คะแนน มีความพึงพอใจมาก 3 คะแนน มีความพึงพอใจปานกลาง 2 คะแนน มีความพึงพอใจน้อย 1 คะแนนมีความพึงพอใจน้อยที่สุด เป็นต้น โดยทำการรวบรวมข้อมูลและวิเคราะห์ข้อมูลเชิงปริมาณ (Quantitative Statistic) ผ่านการใช้โปรแกรมสำเร็จรูป ได้แก่ ค่าร้อยละ (Percentage) ,ค่าเฉลี่ย (Mean) และ ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation : S.D.) มีกระบวนการก็บข้อมูล ดังนี้ 1.ผู้ใช้งานเข้าไปใช้งานบนระบบ 2.เลือกรูปแบบของข้อมูลที่นำไปใช้ 3.เลือกสินค้าที่ต้องการนำข้อมูลไปใช้ 4.ดาวน์โหลด และ นำข้อมูลไปใช้ 5.รับลิ้งค์แบบสอบถามความพึงพอใจในการใช้งานของระบบ 6.ตอบแบบสอบถามความพึงพอใจการใช้งานระบบ ซึ่งจากการจัดทํางานวิจัยระบบแค็ตตาล็อกสินค้าโอเพ่นดาต้า คาดว่าจะสามารถช่วยทําให้ผู้ค้าปลีกออนไลน์สามารถการนําข้อมูลไปใช้งานได้โดยทันที สามารถบริหารจัดการการนําเข้าและส่งออกข้อมูลหรือรายละเอียดสินค้าช่วยประหยัดเวลาให้กับผู้ค้าปลีกออนไลน์ได้ และยังสามารถลดระยะเวลาในการออกสู่ตลาดได้en_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
632120044 - ทิพวรรณ ประทุมทา.pdf451.16 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.