Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorจารุณี ทิพยมณฑล-
dc.contributor.advisorชรินทร์ มั่งคั่ง-
dc.contributor.authorศุภนิดา คหนุรักษ์en_US
dc.date.accessioned2023-11-16T11:12:15Z-
dc.date.available2023-11-16T11:12:15Z-
dc.date.issued2023-08-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79203-
dc.description.abstractThe purpose of this research was 1) To study, research, and analyze the digital storytelling learning management theory of Jason Ohler 2) To create digital storytelling learning management lesson plans that would promote secondary school pupils to speak English fluently and effectively with intercultural communicative competence (ICC) 3) To evaluate digital storytelling (DST) learning management lesson plans that promote students in secondary schools to improve their English-speaking abilities and ICC. Six lesson plans were designed for the target group of students in Grade 8 aligned with the theoretical frameworks of DST learning management approach to enhance their English speaking abilities. The participants of this study include (1) Three distinguished assessors who are English lecturers with experience teaching pupils and adults evaluating the validity of the innovation and six lesson plans (2) Five expert assessors comprising two heads of the English language department, and three English instructors with extensive experience instructing both primary and secondary students. Eight sets of assessment forms were used in this study, and the data were presented in a table format with an analysis using means and standard deviation. The results have demonstrated that the six lesson plans are suitable for us as it follows DST principles, the learning objectives, as well as the standards and indicators. The name of each learning plan was Everyday Routine and Travels, Telling Directions, Finance, Culture Corner, Health and Time, and Fun with Food.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleGuideline of digital storytelling learning management to promote english speaking skills and intercultural communicative competence among secondary school studentsen_US
dc.title.alternativeแนวทางการจัดการเรียนรู้ด้วยวิธีเล่าเรื่องแบบดิจิทัลเพื่อส่งเสริมทักษะการพูดภาษาอังกฤษและความรู้ระหว่างวัฒนธรรมของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.lcshEnglish language -- Usage-
thailis.controlvocab.lcshStorytelling-
thailis.controlvocab.lcshEnglish language -- Study and teaching-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractวัตถุประสงค์ของการวิจัยนี้คือ 1) เพื่อศึกษา วิจัย และวิเคราะห์ทฤษฎีการจัดการเรียนรู้การเล่าเรื่องดิจิทัลของ Jason Ohler 2) เพื่อสร้างแผนการเรียนรู้ด้วยวิธีการเล่านิทานดิจิทัลที่ส่งเสริมให้นักเรียนระดับมัธยมศึกษาพูดภาษาอังกฤษได้อย่างคล่องแคล่วและมีประสิทธิภาพมากขึ้นด้วยความสามารถในการสื่อสารระหว่างวัฒนธรรม (ICC) 3) เพื่อประเมินแผนการเรียนรู้การเรียนรู้การ เล่าเรื่องดิจิทัล (DST) ด้วยความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษและ ICC ของนักเรียน แผนการบทเรียนหกแผนได้รับการออกแบบมาสำหรับกลุ่มเป้าหมายของนักเรียนในมัธยมศึกษาปีที่ 2 และสอดคล้องกับกรอบทฤษฎีของวิธีการจัดการการเรียนรู้การเล่านิทานดิจิตอลเพื่อเพิ่มความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษ ผู้เข้าร่วมการวิจัยครั้งนี้ประกอบไปด้วยผู้ทรงคุณวุฒิสามท่านซึ่งเป็นอาจารย์สอนภาษาอังกฤษที่มีประสบการณ์การสอนนักเรียนและผู้ใหญ่ประเมินความถูกต้องของนวัตกรรมและแผนการสอนหกบท 2) ผู้เชี่ยวชาญห้าท่าน ประกอบไปด้วยหัวหน้าฝ่ายภาษาอังกฤษสองท่าน อาจารย์สอนภาษาอังกฤษสามท่าน ผู้มีประสบการณ์ในการสอนนักเรียนระดับประถมศึกษาและมัธยมศึกษา การวิจัยนี้มีการใช้แบบฟอร์มการประเมินแผนการเรียนรู้หกชุดและนำข้อมูลนำเสนอในรูปแบบตารางพร้อมการวิเคราะห์โดยใช้ค่าเฉลี่ยและค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาได้แสดงให้เห็นว่าแผนการสอนทั้งหกแผนนั้นมีคุณสมบัติตามหลักการ DST วัตถุประสงค์การเรียนรู้มาตรฐานการเรียนรู้ และตัวชี้วัดพฤติกรรมอันพึงประสงค์ในห้องเรียน รวมถึงเนื้อหาที่ส่งเสริมความสามารถในการสื่อสารระหว่างวัฒนธรรม การวัดและการประเมินผล ชื่อของแผนการสอนคือ 1) Everyday Routine and Travels 2) Telling Directions 3) Finance 4) Culture Corner 5) Health and Time 6) Fun with Fooden_US
Appears in Collections:EDU: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ศุภนิดา คหนุรักษ์ 640232057.pdf18.4 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.