Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78937
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัทยา แจ้งกระจ่าง-
dc.contributor.authorรจนา เหมืองสองen_US
dc.date.accessioned2023-10-05T18:04:17Z-
dc.date.available2023-10-05T18:04:17Z-
dc.date.issued2565-01-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78937-
dc.description.abstractThis study is the analysis and design of information system for school milk sales and marketing department of Chiang Mai Fresh Milk Company Limited. The qualitative research was applied by in-depth interview with participants. A number of study participants are 15 staffs from purposive sampling. They have a role responsibility about information system for management the school milk's sale and marketing operation. The result of study showed that the context and marketing process of school milk divided into three stages; ordering time, production and transportation time, and distribution and bill payment. Thus, the concept of system design was covered the ideas to solve any founded problem as following. Flexibility and fast can reduce the limitation of time. Work overlapping is reduced by data-sharing. The ability of processing was required to make accuracy, fast, and conveniently when doing the report. The system was designed to assign the input data of ordering to be monthly unit and changeable. Moreover, surveillance system was concerned to fix the lack of payment inspection system. The bill payments were monitored and detected through temporarily e-receipt. In conclusion, the study of analysis and design of information system is resulted on working systems mapping and information system management program mapping for school milk sales and marketing department of Chiang Mai Fresh Milk Company Limiteden_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectนมโรงเรียนen_US
dc.titleการวิเคราะห์และออกแบบระบบสารสนเทศสำหรับฝ่ายขายและการตลาดนมโรงเรียนของบริษัทเชียงใหม่เฟรชมิลค์ จำกัดen_US
dc.title.alternativeAnalysis and design of information system for school milk sales and marketing department of Chiangmai Fresh Milk Company Limiteden_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashบริษัท เชียงใหม่เฟรชมิลค์ จำกัด-
thailis.controlvocab.thashโครงการนมโรงเรียน-
thailis.controlvocab.thashโครงการนมโรงเรียน -- การตลาด-
thailis.controlvocab.thashระบบสารสนเทศเพื่อการจัดการ -- การออกแบบ-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ เป็นการวิเคราะห์และออกแบบระบบสารสนเทศเพื่อการจัดการสำหรับฝ่าย ขายและการตลาดนมโรงเรียนของบริษัท เชียงใหม่เฟรชมิลค์ จำกัด ใช้กระบวนการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยตัวผู้ศึกษาเองสัมภาษณ์แบบเชิงลึก (In-depth Interview) บุคคลที่ทำงาน เกี่ยวข้องกับระบบสารสนเทศเพื่อการจัดการในการปฏิบัติเกี่ยวกับการ ขายและการตลาดนมโรงเรียน ของ บริษัท เชียงใหม่เฟรชมิลค์ จำกัด จำนวน 15 ราย จากการเลือกแบบเจาะจง (Purposive Sampling) ผลการศึกษาสรุปได้ ดังนี้ บริบทและขั้นตอนการตลาดนมโรงเรียน แบ่งเป็น 3 ระยะ ได้แก่ ระยะสั่งซื้อ ระยะผลิต และจัดส่ง ระยะกระจายสินค้าและเก็บเงิน ข้อจำกัด ปัญหา อุปสรรค นำมาซึ่งออกแบบระบบที่ต้อง สามารถแก้ไขข้อจำกัดด้านเวลา ด้วยความคล่องตัว และรวดเร็ว สามารถแชร์ข้อมูลใช้ร่วมกันได้ เพื่อ ลดการทำงานซ้ำซ้อน สามารถประมวลผลได้ เพื่อความสะดวก ถูกต้อง และรวดเร็วในการจัดทำ รายงาน ออกแบบให้ระบบการนำเข้าข้อมูลคำสั่งซื้อจัดระเบียบเป็นหน่วยรายเดือน และให้ เปลี่ยนแปลงได้ มีระบบเฝ้าระวัง ติดตามและตรวจสอบการเก็บเงิน ด้วยใบเสร็จรับเงินชั่วคราว อิเล็กทรอนิกส์ เพื่อแก้ไขการขาดระบบตรวจสอบการเก็บเงิน การวิเคราะห์และออกแบบระบบ สารสนเทศในครั้งนี้ ทำให้ได้ผังระบบงานและผังโปรแกรมระบบสารสนเทศเพื่อการจัดการสำหรับ ฝ่ายขายและการตลาดนมโรงเรียนของบริษัทเชียงใหม่เฟรชมิลค์ จำกัดen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621532066 รจนา เหมืองสอง.pdf6.31 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.