Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78928
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศักดา สวาทะนันทน์-
dc.contributor.advisorสมเกียรติ อินทสิงห์-
dc.contributor.authorชญานิศ ใฝ่เอกภพen_US
dc.date.accessioned2023-10-05T10:52:15Z-
dc.date.available2023-10-05T10:52:15Z-
dc.date.issued2023-07-03-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78928-
dc.description.abstractThe purpose of this study was to 1) study and compare critical reading ability before and after applying the SQ4R technique integrated with the application for grade 11 students and 2) study the attitude toward learning Thai subjects after using the SQ4R technique integrated with applications for grade 11 students. The sample drawn using cluster sampling in this study was 38 students from grade 11 of Sobmoei Wittayakhom School. The instrument used in this study included 1) 8 lesson plans using of SQ4R technique integrated with applications total of 16 hours 2) a critical reading ability test and 3) the student's attitude toward learning Thai subjects. Statistics used in data analysis were mean, standard deviation, and percentage of development. The results of the study show that 1) the critical reading ability of students after learning by using SQ4R technique integrated with applications had a higher learning achieve than before learning at a significant level .05 2) after using the SQ4R technique integrated with applications the student has a positive attitude toward learning Thai subjects at a high level.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการใช้เทคนิค เอส คิว โฟร์ อาร์ ร่วมกับแอพพลิเคชันเพื่อส่งเสริมความสามารถในการอ่านอย่างมีวิจารณญาณ และเจตคติต่อการเรียนวิชาภาษาไทย สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5en_US
dc.title.alternativeUsing SQ4R Technique Integrated with Applications to Promote Critical Reading Ability and Learning Attitude Toward Learning Thai Subject for Grade 11 Studentsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashโรงเรียนสบเมยวิทยาคม-
thailis.controlvocab.thashภาษาไทย -- การอ่าน-
thailis.controlvocab.thashภาษาไทย -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อ 1) ศึกษาความสามารถในการอ่านอย่างมีวิจารณญาณก่อนและหลังการใช้เทคนิค เอส คิว โฟร์ อาร์ ร่วมกับแอปพลิเคชัน สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษา ปีที่ 5 และ2) ศึกษาเจตคติต่อการเรียนวิชาภาษาไทยหลังการใช้เทคนิค เอส คิว โฟร์ อาร์ ร่วมกับ แอปพลิเคชัน สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ของโรงเรียนสบเมยวิทยาคม จำนวน 38 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบแบ่งกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา ประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้ เรื่อง การใช้เทคนิค เอส คิว โฟร์ อาร์ ร่วมกับแอปพลิเคชัน จำนวน 8 แผน รวม 16 ชั่วโมง 2) แบบทดสอบวัดความสามารถในการอ่านอย่างมีวิจารณญาณ และ 3) แบบวัดเจตคติของนักเรียนมีต่อการเรียนวิชาภาษาไทย วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าสถิติที ผลการศึกษาพบว่า 1) ความสามารถในการอ่านอย่างมีวิจารณญาณของนักเรียนหลังเรียนโดยใช้เทคนิค เอส คิว โฟร์ อาร์ ร่วมกับแอปพลิเคชัน สูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2) หลังเรียนโดยใช้เทคนิค เอส คิว โฟร์ อาร์ ร่วมกับแอปพลิเคชัน นักเรียนมีเจตคติที่ดีต่อการเรียนวิชาภาษาไทย โดยรวมอยู่ในระดับมากen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
630232071 ชญานิศ ใฝ่เอกภพ.pdf13.83 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.