Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78825
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPakinee Ariya-
dc.contributor.authorHe, Hairuien_US
dc.date.accessioned2023-09-09T08:10:50Z-
dc.date.available2023-09-09T08:10:50Z-
dc.date.issued2023-07-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78825-
dc.description.abstractSince COVID-19 outbreak in 2020, international traveling is constrained entirely. It’s difficult for people and clients to purchase makeup items overseas. There's a gigantic potential chance for Thai cosmetic dealers in China. In spite of the fact that the COVID quarantine approach in China is nearly opened presently, this study will deliver a few thoughts and suppositions for Thai cosmetic dealers to maintain a strategic distance from the terrible impact of the same circumstance in the future. This paper points at giving a few recommendations for Thai makeup dealers by making a knowledge pack. The FFF model (online customer behavior) will be utilized to make the online survey, questions are selected by utilizing IOC method (Index of congruence: IOC) with 3 professional specialist. The random sampling method will be utilized to gather raw data from 414 Chinese people through an online survey website of China. The raw data of all questions will be analyzed for distinctive reports, the result of each question will be analyzed into diverse bunches with more details, then give suitable proposals to illuminate these questions. This paper will output some related business strategies and plans, and the knowledge pack can assist cosmetic dealers have a deep view of Chinese customers’ behavior about cosmetic products. The finally outputs of this research is the knowledge pack about Chinese customers’ behavior which consists of 4 knowledge maps: 1. Chinese customers’ behavior about cosmetic products; 2. Customer behavior analysis; 3. Factor analysis of all variables; 4. Suggestion output, Thai cosmetic sellers can use these maps for guideline to to their marketing research to Chinese customers or start to build their flagship stores by using online platforms of China.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleThe study of customer behavior through buying cosmetic products for designing the knowledge map for Thai cosmetic sellersen_US
dc.title.alternativeการศึกษาพฤติกรรมลูกค้าด้วยการซื้อสินค้าเครื่องสำอางเพื่อออกแบบแผนที่องค์ความรู้สำหรับนักขายเครื่องสำอางไทยen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshConsumer behavior-
thailis.controlvocab.lcshCosmetics-
thailis.controlvocab.lcshShopping-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractนับตั้งแต่การระบาดของโควิด-19 ในปี 2020 การเดินทางระหว่างประเทศถูกจำกัดโดยสิ้นเชิง ซี่งเป็นเรื่องยากสำหรับลูกค้าที่จะซื้อเครื่องสำอางในต่างประเทศ จากสถานการณ์ดังกล่าวเกิดโอกาสสูงสำหรับตัวแทนจำหน่ายเครื่องสำอางไทยในจีนให้สามารถขายได้มาก แม้ว่าแนวทางการกักกันโรคโควิดในจีนจะใกล้เปิดแล้วในปัจจุบัน แต่การศึกษานี้ จะให้แนวคิดและข้อสันนิษฐานบางประการสำหรับผู้จำหน่ายเครื่องสำอางไทยในเชิงกลยุทธ์จากผลกระทบร้ายแรงของสถานการณ์เดียวกันในอนาคต การศึกษานี้ชี้ให้เห็นถึงข้อเสนอแนะบางประการสำหรับตัวแทนจำหน่ายเครื่องสำอางไทย ซึ่งได้จัดทำเป็นแผนที่ความรู้ โดยใช้โมเดล FFF เพื่อศึกษาพฤติกรรมลูกค้าออนไลน์ ผ่านการทำแบบสอบถามออนไลน์ เลือกคำถามด้วยวิธีการหาค่าเฉลี่ยเที่ยงตรงของแบบสอบถาม (Index of congruence : IOC) กับผู้เชี่ยวชาญ 3 ท่าน และวิธีการสุ่มตัวอย่างจะใช้เพื่อรวบรวมข้อมูลจากชาวจีนจำนวน 414 คน ผ่านแบบสอบถามออนไลน์ ข้อมูลทั้งหมดจะได้รับการวิเคราะห์เป็นกลุ่มที่หลากหลายพร้อมรายละเอียดเพิ่มเติม จากนั้น ให้ข้อเสนอที่เหมาะสมเพื่ออภิปรายผลที่ชัดเจน ซึ่งผลการศึกษาแสดงกลยุทธ์และแผนธุรกิจที่เกี่ยวข้องบางส่วน และชุดความรู้สามารถช่วยให้ตัวแทนจำหน่ายเครื่องสำอางมีมุมมองเชิงลึกเกี่ยวกับพฤติกรรมของลูกค้าชาวจีนเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์เครื่องสำอางได้ ผลลัพธ์ของงานวิจัยนี้ คือชุดความรู้เกี่ยวกับพฤติกรรมของลูกค้าชาวจีนซึ่งประกอบด้วยแผนที่ความรู้ 4 ชุด ได้แก่ 1. พฤติกรรมของลูกค้าชาวจีนเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์เครื่องสำอาง 2. การวิเคราะห์พฤติกรรมลูกค้า 3. การวิเคราะห์ตัวประกอบของตัวแปรทั้งหมด 4. ข้อเสนอแนะ ทั้งนี้ ผู้ขายเครื่องสำอางไทยสามารถใช้แผนที่ความรู้เหล่านี้ เป็นแนวทางในการวิจัยการตลาดไปยังลูกค้าชาวจีนหรือเริ่มสร้างร้านค้าหลักโดยใช้แพลตฟอร์มออนไลน์ของจีนen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hairui He 632132013 .pdf2.11 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.