Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78537
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวารุนันท์ อินถาก้อน-
dc.contributor.authorศวรรยา วงศ์ขัติen_US
dc.date.accessioned2023-07-22T06:36:20Z-
dc.date.available2023-07-22T06:36:20Z-
dc.date.issued2023-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78537-
dc.description.abstractThis independent study aimed to develop a set of activities to promote logical thinking skills, and to compare the academic achievements of students before and after learning with these activities. The sample was chosen with a purposive sampling from grade 5/2 grade students at the Thai Rat Witthaya School 109 (Rong San) during the first semester of the academic year 2023, with a total of 25 students. The research tools included: 1) A set of activities to promote logical thinking skills comprising 5 sets of activities; 2) Five learning management plans, totaling 10 hours; 3) A test to measure academic achievement using these activities, consisting of 20 multiple-choice questions. The research results found that: 1) The effectiveness of the set of activities to promote logical thinking skills was 85.53/86.20, which is higher than the standard 80/80; 2) A comparison of students' academic achievements showed that scores after learning were significantly higher than before learning with a statistical significance level of 0.05.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการพัฒนาชุดกิจกรรมเพื่อส่งเสริมทักษะการคิดเชิงตรรกะสำหรับชั้นประถมศึกษาปีที่ 5en_US
dc.title.alternativeDevelopment of activity sets to promote logical thinking skills for Prathom Suksa 5en_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashความคิดและการคิด-
thailis.controlvocab.thashทักษะทางการคิด-
thailis.controlvocab.thashนักเรียนประถมศึกษา-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาชุดกิจกรรมส่งเสริมทักษะการคิดเชิงตรรกะ และเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนก่อนและหลังการเรียนรู้ด้วยชุดกิจกรรมส่งเสริมทักษะการคิดเชิงตรรกะ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนไทยรัฐวิทยา ๑๐๙ (ร่องส้าน) กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5/2 โรงเรียนไทยรัฐวิทยา ๑๐๙ (ร่องส้าน) ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2566 จำนวน 25 คน ซึ่งผู้วิจัยใช้วิธีการเลือกแบบเจาะจง (Purposive Sampling) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) ชุดกิจกรรมเพื่อส่งเสริมทักษะการคิดเชิงตรรกะ จำนวน 5 ชุดกิจกรรม 2) แผนการจัดการเรียนรู้ จำนวน 5 แผน รวมทั้งหมด 10 ชั่วโมง 3) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน ด้วยชุดกิจกรรมเพื่อส่งเสริมทักษะการคิดเชิงตรรกะ เป็นแบบปรนัย จำนวน 20 ข้อ ผลการวิจัยพบว่า 1) ประสิทธิภาพของชุดกิจกรรมเพื่อส่งเสริมทักษะการคิดเชิงตรรกะ มีประสิทธิภาพเท่ากับ 85.53/86.20 สูงกว่าเกณฑ์ 80/80 2) ผลเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียน มีคะแนนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05en_US
Appears in Collections:SCIENCE: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
610532008 นางสาวศวรรยา วงศ์ขัติ.pdf8.83 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.