Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78045
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศิริพงษ์ ลดาวัลย์ ณ อยุธยา-
dc.contributor.authorอดิเรก พรมเสนen_US
dc.date.accessioned2023-06-14T10:21:30Z-
dc.date.available2023-06-14T10:21:30Z-
dc.date.issued2022-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78045-
dc.description.abstractThe objectives of this study were: 1) to study the procedures and methods of solving complaints of the Damrongtham Center of Phayao Province, Fiscal Year B.E. 2562-2564; 2) to analyze the level and nature of cooperation between individuals, agencies, and organizations in the area. 3) investigate the problems and obstacles in the operation and cooperation of various sectors, as well as potential solutions. The study used a qualitative research method by interviewing 27 officials and representatives from relevant sectors. The results found that Operations to resolve complaints of the Damrongtham Center of Phayao Province in addition to the operation through the procedures according to the regulations of the Prime Minister's Office on the management of complaints, B.E. 2552 , guidelines in the manual and relevant laws and regulations. The Phayao Provincial Dhamma Center also uses coordination methods and coordination with government agencies at various levels. They are implementing collaborative governance concepts for mission management. in addition to coordinating cooperation with private and civil society organizations in the area That includes including an upgrade from coordination to collaboration and has tried to bring the concept of cooperation to work but has not yet reached that level. From the study, there were proposals for solving the problems in doing so, as follows: First, reduce the steps of the operation for speedy work. Second, develop the potential of officials at all levels. In addition, forming a working group to create a systematic work resulted in better solutions to people's suffering.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความร่วมมือในการแก้ไขปัญหาเรื่องร้องทุกข์ร้องเรียนของประชาชนโดยศูนย์ดำรงธรรมจังหวัดพะเยาปีงบประมาณ พ.ศ. 2562-2564en_US
dc.title.alternativeCollaboration in solving problem of people’s appeals and complaints by the Damrongtham Center of Phayao Province, Fiscal Year B.E. 2562-2564en_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashศูนย์ดํารงธรรม -- พะเยา-
thailis.controlvocab.thashการบริหารรัฐกิจ -- พะเยา-
thailis.controlvocab.thashธรรมรัฐ -- พะเยา-
thailis.controlvocab.thashบริการสาธารณะ-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษา ขั้นตอน วิธีการที่ดำเนินการยุติปัญหาเรื่องร้องทุกข์ ร้องเรียนของศูนย์ดำรงธรรมจังหวัดพะเยา ช่วงปีงบประมาณ พ.ศ. 2562-2564 2) วิเคราะห์ระดับและ ลักษณะความร่วมมือ ระหว่างบุคคล หน่วยงาน องค์กรในพื้นที่ 3) สำรวจปัญหาและอุปสรรก การ ดำเนินงานและความร่วมมือระหว่างภาคส่วนต่าง ๆ รวมถึงแนวทางการแก้ไข การศึกษาใช้วิธีวิจัยเชิง คุณภาพ โดยการสัมภาษณ์เจ้าหน้าที่และตัวแทนภาคส่วนที่เกี่ยวข้องจำนวน 27 ราย ผลการศึกษา พบว่า การดำเนินการแก้ไขปัญหาเรื่องร้องทุกข์ของศูนย์ดำรงธรรมจังหวัดพะเยา นอกเหนือการ ดำเนินงานผ่านขั้นตอนตามระเบียบสำนักนายกรัฐมนตรี ว่าด้วยการจัดการเรื่องราวร้องทุกข์ พ.ศ. 2552 แนวปฏิบัติในคู่มือ และระเบียบกฎหมายที่เกี่ยวข้องแล้ว ยังมีการใช้วิธีการการประสานงาน และการ ประสานความร่วมมือกับหน่วยงานภาครัฐในระดับต่างๆ มีการนำแนวคิดการบริหารกิจการบ้านเมือง แบบร่วมมือกันหลายส่วน มาใช้ในการจัดการภารกิจรวมทั้งมีการประสานงานความร่วมมือไปยัง ภาคเอกชน ภาคประชาชน และภาคประชาสังคมในพื้นที่ด้วย รวมทั้งมีการยกระดับการทำงานจาก การประสานงานระหว่างหน่วยงาน เป็นการประสานความร่วมมือ และมีการพยายามนำแนวคิดการ ร่วมมือกันทำงานเข้ามา แต่ยังไม่ถึงระดับดังกล่าว โดยมีข้อเสนอในการแก้ไขปัญหาในการดำเนินการ ดังกล่าว ให้มีการลดขั้นตอนของการปฏิบัติงานลง เพื่อความรวดเร็วใจการทำงาน และเสนอการ พัฒนาศักยภาพของเจ้าหน้าที่ทุกระดับ รวมทั้งการตั้งคณะทำงานขับเคลื่อนปัญหาเปีนระบบ เพื่อ นำไปสู่การแก้ไขปัญหาความเดือดร้อนของประชาชนที่ดีขึ้นต่อไปen_US
Appears in Collections:POL: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631932055 อดิเรก พรมเสน.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.