Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78016
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Jirapat Wanitwattanakosol | - |
dc.contributor.author | Xiangyu Li | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-06-13T00:57:09Z | - |
dc.date.available | 2023-06-13T00:57:09Z | - |
dc.date.issued | 2023-01 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78016 | - |
dc.description.abstract | Digital marketing tremendously impacts how organizations and customers interact as the digital economy grows. It gradually permeates the Internet ecosystem, emphasizing the significance of all forms of marketing operations. Related research estimates that in 2020, the Covid-19 outbreak made the modern trade industry face a historic drop of 10.0-12.0%, and department store sales would contract by 13-15%, compared to a 3.5% growth in 2019. The epidemic has increased the deep integration of social media and the home economy, and corporate marketing strategies have shifted from traditional to digital. As a result, this research applies the Central Festival catering business in Chiang Mai as a case study. It implements a knowledge management approach to develop a multiple-criteria decision-making model based on the 4C (Customer, Cost, Convenience, Communication) theory. In the face of the Covid-19 outbreak, select digital marketing strategies for the Central Festival catering business in Chiang Mai to acquire and keep long-stay Chinese customers. Based on a knowledge management process, this study conducts online surveys in-depth interviews, collects individual and collective data. First, based on the 4C theory, this study used the Delphi method to conduct interviews and questionnaires on five experts, two of whom are from the academic field and the other three from the business field, and finally determine the fifteen sub-factors based on four main criteria (4C). Secondly, in the AHP section, by constructing a pairwise comparison matrix and interviewing experts in the field of digital marketing, the weight of each influencing factor and six alternatives were finally determined. In the TOPSIS part, combined with the weight vector of fifteen sub-factors and the evaluation indicators of experts on the six alternatives, the importance of the six alternatives. According to the findings, the main criteria "communication" ranks first with a weight value of 0.6011, and the sub-criteria "Product content visualization, social media, and Visual content description" rank top three with global weights of 0.3336, 0.1513, and 0.1406, respectively. Social media marketing comes top among the six main alternatives, with a Ci* of 0.3405, making it the best digital marketing strategy for the central festival. Social media marketing will assist CF Catering in better understanding the value proposition of Chinese consumers' long stay in Chiang Mai, allowing it to develop a more robust decision-making model. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Chiang Mai : Graduate School, Chiang Mai University | en_US |
dc.title | Understanding digital marketing strategies in Chinese long stay people by using multiple criteria decision-making methods | en_US |
dc.title.alternative | การเข้าใจบริบทของการใช้กลยุทธ์ทางการตลาดดิจิทัลในกลุ่มชาวจีนที่พำนักระยะยาวโดยการใช้วิธีการตัดสินใจหลายเกณฑ์ | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Internet marketing | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Marketing | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Marketing channels | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Chinese -- Thailand | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การตลาดดิจิทัลส่งผลกระทบอย่างมากต่อการที่องค์กรและลูกค้าโต้ตอบกันเมื่อเศรษฐกิจดิจิทัลเติบโตขึ้น ซึ่งค่อยๆ แทรกซึมเข้าไปในระบบนิเวศของอินเทอร์เน็ต โดยเน้นย้ำถึงความสำคัญของการดำเนินการทางการตลาดทุกรูปแบบ การวิจัยที่เกี่ยวข้องคาดการณ์ว่าในปีค.ศ. 2020 การแพร่ระบาดของโรค Covid-19 ทำให้อุตสาหกรรมโมเดิร์นเทรดเผชิญกับการลดลงเป็นประวัติการณ์ ซึ่งจะลดลง 10.0-12.0% และยอดขายห้างสรรพสินค้าจะหดตัว 13-15% แต่อัตราการเจริญเติบโตของปีค.ศ. 2019 จะอยู่ที่ 3.5% เนื่องจากว่ามันได้เพิ่มการบูรณาการอย่างลึกซึ้งของโซเชียลมีเดียและระบบเศรษฐกิจการใช้จ่าย และการบริโภคภายในบ้าน กลยุทธ์การตลาดขององค์กรได้เปลี่ยนจากแบบดั้งเดิมมาเป็นดิจิทัล ดังนั้น งานวิจัยครั้งนี้จึงนำธุรกิจจัดเลี้ยงเซ็นทรัลเฟสติวัลในจังหวัดเชียงใหม่มาใช้เป็นกรณีศึกษา ใช้แนวทางการจัดการความรู้เพื่อพัฒนารูปแบบการตัดสินใจหลายเกณฑ์ตามทฤษฎี 4C (ลูกค้า ต้นทุน ความสะดวก การสื่อสาร) เมื่อเผชิญกับการแพ่ระบาดของโรค Covid-19 เผื่อให้เลือกกลยุทธ์การตลาดดิจิทัลสำหรับธุรกิจจัดเลี้ยงเซ็นทรัลเฟสติวัลเชียงใหม่ เพื่อรับและรักษาลูกค้าชาวจีนที่พำนักระยะยาว บนพื้นฐานของกระบวนการจัดการความรู้ การวิจัยครั้งนี้ดำเนินการสัมภาษณ์เชิงลึกแบบสำรวจออนไลน์ รวบรวมข้อมูลส่วนบุคคลและส่วนกลุ่ม ประการแรก ตามทฤษฎี 4C การวิจัยครั้งนี้ได้ใช้วิธีเดลฟีในการสัมภาษณ์และสอบถามผู้เชี่ยวชาญ 5 คน โดย 2 คนมาจากสายวิชาการและอีก 3 คนมาจากสายธุรกิจ และสุดท้ายกำหนดปัจจัยย่อย 15 ปัจจัยตามสี่เกณฑ์หลัก (4C) ประการที่สอง ในส่วนกระบวนการลำดับชั้นเชิงวิเคราะห์ โดยการสร้างเมทริกซ์การเปรียบเทียบแบบคู่และสัมภาษณ์ผู้เชี่ยวชาญในด้านการตลาดดิจิทัล น้ำหนักของปัจจัยที่มีอิทธิพลแต่ละรายการและทางเลือกหกทางเลือกได้รับการพิจารณาในที่สุด ในส่วน TOPSIS รวมกับเวกเตอร์น้ำหนักของปัจจัยย่อย 15 ปัจจัยและตัวชี้วัดการประเมินของผู้เชี่ยวชาญในทางเลือกทั้ง 6 ทางเลือก ความสำคัญของทางเลือกทั้ง 6 ทางเลือก จากผลการวิจัยได้พบว่า เกณฑ์หลัก "การสื่อสาร" อยู่ในอันดับแรกด้วยค่าน้ำหนัก 0.6011 และเกณฑ์ย่อย "การแสดงเนื้อหาผลิตภัณฑ์ โซเชียลมีเดีย และคำอธิบายเนื้อหาภาพ" อยู่ในอันดับที่ 1 จนถึงอันดับที่ 3 ด้วยค่าน้ำหนัก 0.3336, 0.1513 และ 0.1406 ตามลำดับ การตลาดบนโซเชียลมีเดียติดอันดับหนึ่งในหกทางเลือกหลักด้วย Ci* ที่ 0.3405 ทำให้เป็นกลยุทธ์การตลาดดิจิทัลที่ดีที่สุดสำหรับธุรกิจจัดเลี้ยงเซ็นทรัลเฟสติวัลเชียงใหม่ การตลาดบนโซเชียลมีเดียจะช่วยให้ธุรกิจจัดเลี้ยงเซ็นทรัลเฟสติวัลเชียงใหม่เข้าใจถึงคุณค่าของผู้บริโภคชาวจีนที่อาศัยอยู่เชียงใหม่ในระยะยาวได้ดีขึ้น ทำให้บริษัทสามารถพัฒนารูปแบบการตัดสินใจที่มีประสิทธิภาพยิ่งขึ้น | en_US |
Appears in Collections: | CAMT: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
632132023 Xiangyu Li.pdf | 7.4 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.