Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74217
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรัชชุกาญจน์ ทองถาวร-
dc.contributor.authorณัฐณิชา นันตาen_US
dc.date.accessioned2022-10-15T08:10:08Z-
dc.date.available2022-10-15T08:10:08Z-
dc.date.issued2564-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74217-
dc.description.abstractThe objective of this study was to study early childhood children's problem solving capacity using future problem solving model activities. The target group for this study was 36 students in Kindergarten 3/4 in the 2nd semester of 2020 at The Prince Royal College, Muang District, Chiang Mai Province. The instrument used in this study was early childhood children problem solving capacity assessment. The data was analyzed by using frequency and was presented through table with descriptions. The result found that: The target group had problem solving capacity score in four steps, which were problem determining, cause finding, alternative way selecting, and the best problem solving selecting, higher than the set criteria of 60.00.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความสามารถในการคิดแก้ปัญหาของเด็กปฐมวัยที่ได้รับการจัดกิจกรรมตามรูปแบบการคิดแก้ปัญหาอนาคตen_US
dc.title.alternativeProblem solving capacity of early childhood children using future problem solving model activitiesen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashโรงเรียนปรินส์อยแยลส์วิทยาลัย-
thailis.controlvocab.thashการแก้ปัญหาในเด็ก-
thailis.controlvocab.thashการศึกษาปฐมวัย-
thailis.controlvocab.thashการศึกษาขั้นก่อนประถม-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความสามารถในการคิดแก้ปัญหาของเด็กปฐมวัยที่ ได้รับการจัดกิจกรรมตามรูปแบบการคิดแก้ปัญหาอนาคต กลุ่มเป้าหมาย คือ นักเรียนชั้นอนุบาล 3/4 จำนวน 36 คน โรงเรียนปรินส์อยแยลส์วิทยาลัย อำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ ภาคเรียนที่ 2 ปีการ ศึกษา 2563 เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ แบบวัดความสามารถในการคิดแก้ปัญหาของเด็ก ปฐมวัย การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ความถี่และค่าร้อยละ นำเสนอข้อมูลในรูปตารางประกอบการบรรยาย ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มเป้าหมายทุกคน มีความสามารถในการคิดแก้ปัญหาใน 4 ขั้นตอน คือ ระบุปัญหา หาสาเหตุ สร้างทางเลือก และเลือกวิธีการแก้ปัญหาที่ดีที่สุด สูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนด คือ ได้คะแนน มากกว่าร้อยละ 60.00en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
590232065 ณัฐณิชา นันตา.pdf6.64 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.