Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73766
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPhisanu Chiawkhun-
dc.contributor.authorShuming Wangen_US
dc.date.accessioned2022-08-05T10:10:34Z-
dc.date.available2022-08-05T10:10:34Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73766-
dc.description.abstractThe key words of this study are data visualization, RFM model and customer relationship management. Taking Wal-Mart as a research case, analyze the number of goods and stores in Wal-Mart supermarkets in four years (2011-2014) through data and visualize the results. Using visualize tool to analyze sales and commodity and present the results in a chart. It is particularly important to retain customers and improve cus-tomer retention rates in an environment of increasingly fierce competition among su-permarket retailers. First, the supermarket retail data is visualized to make the data set more intuitive and easy to understand. Then the supermarket can choose the RFM (Regency, Frequency, Monetary) analysis method to distinguish customer value, so as to provide marketing services for different customers. The application of RFM first conducts basic evaluation through data visualization methods, and has a general grasp of retail data, then conducts RFM modeling to obtain the customer's RFM score, fi-nally differentiates customer value.en_US
dc.language.isoen_USen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.subjectcustomer segmentationen_US
dc.subjectretail enterprisesen_US
dc.subjectRFM modelen_US
dc.subjectVisualizationen_US
dc.subjectClusteringen_US
dc.titleData Visualization for Supermarket Retail Analysisen_US
dc.title.alternativeการสร้างภาพข้อมูลสำหรับการวิเคราะห์การขายปลีกของซุปเปอร์มาร์เก็ตen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.lcshRetail trade-
thailis.controlvocab.lcshSupermarkets-
thailis.controlvocab.lcshImage analysis-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการสร้างภาพข้อมูล การสร้างแบบจำลอง RFM และการจัดการ ลูกค้าสัมพันธ์ โดยใช้ห้างสรรพสินค้า Wall Mart เป็นกรณีศึกษา ใช้ข้อมูลจำนวนสินค้าและร้านค้าในซุปเปอร์มาร์เก็ตในช่วงปี ค.ศ. 2011-2014 โดยการสร้างภาพข้อมูลและวิเคราะห์ข้อมูลการขายสินค้า งานวิจัยนี้นำเสนอผลลัพธ์ในการรักษาลูกค้าและปรับปรุงอัตราการรักษาลูกค้าไว้ในสภาพแวดล้อมที่มีการแข่งขันรุนแรงในกลุ่มผู้ค้าปลีก โดยในขั้นแรกจะทำการวิเคราะห์ข้อมูลการขายปลีก โดยการสร้างภาพข้อมูล จากนั้นใช้วิธีการวิเคราะห์ RFM เพื่อจำแนกคุณค่าของลูกค้าที่มีความแตกต่างกันเพื่อการให้บริการทางการตลาดตามกลุ่มของลูกค้า และสร้างแบบจำลองเพื่อคำนวณคะแนน RFM ของลูกค้าสร้างความพึงพอใจสูงสุดแก่ลูกค้าen_US
Appears in Collections:ENG: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
shuming-IS-july22-water-finalllllllllll.pdf2.48 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.