Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/71083
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | พนม กุณาวงศ์ | - |
dc.contributor.author | พีรพัฒน์ ศรีไตรรัตน์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T08:25:41Z | - |
dc.date.available | 2020-12-03T08:25:41Z | - |
dc.date.issued | 2020-05 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/71083 | - |
dc.description.abstract | This is an independent study in the topic of “The Effectiveness of Investigations Operation of Phitsanulok Province's OCPB, Office of Consumer Protection Board”. The objective is to study an effectiveness of complaints receiving process of the Investigations Operation of Phitsanulok Province's OCPB through the use of an information technology systems in the form of video conference during operations. This research is a qualitative research and studies data from documents and observation without actual participation at the service area and also without face to face interviews with relevant parties. The research result : The effectiveness of the Investigations Operation of Phitsanulok Province's OCPB depends on mediation negotiations between the complainant and the business owner to find ways to resolve the complaint. In some negotiation cases, the parties may not be able to meet the officials in person. That will cause a stop in mediation process. The solution to the problem is to use an information technology systems in the form of video conference for the negotiation meeting via the ZOOM application to be able to continue negotiate mediation, even if participants located in different areas. This method can reduce the cost and travel time of both parties and improve convenience and also help in the situation of the Covid-19 virus. It is appropriate and consistent with the preventive measures of the government and the Ministry of Public Health today to applying said information technology during mediation negotiations. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | สำนักงานคณะอนุกรรมการคุ้มครองผู้บริโภค | en_US |
dc.subject | เจ้าหน้าที่ | en_US |
dc.subject | การปฏิบัติงาน | en_US |
dc.title | ประสิทธิผลการปฏิบัติงานของเจ้าหน้าที่สืบสวนสอบสวน สำนักงานคณะอนุกรรมการคุ้มครองผู้บริโภค จังหวัดพิษณุโลก | en_US |
dc.title.alternative | Effectiveness of investigator operation office of the consumer protection sub-board Phitsanulok Province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การค้นคว้าอิสระ เรื่อง “ประสิทธิผลการปฏิบัติงานของเจ้าหน้าที่สืบสวนสอบสวน สำนักงานคณะอนุกรรมการคุ้มครองผู้บริโภค จังหวัดพิษณุโลก” มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาประสิทธิผลการรับ เรื่องร้องเรียนของเจ้าหน้าที่สืบสวนสอบสวนประจำสำนักงานคณะอนุกรรมการคุ้มครองผู้บริโภค จังหวัดพิษณุโลก จากการนำระบบเทคโนโลยีสารสนเทศมาใช้ในการปฏิบัติงาน ซึ่งงานวิจัยชิ้นนี้เป็นงานวิจัยเชิงคุณภาพ ศึกษาเก็บข้อมูลจากเอกสารและการสังเกตแบบไม่มีส่วนร่วม ณ บริเวณพื้นที่ให้บริการ ตลอดจนการสัมภาษณ์ผู้มีส่วนเกี่ยวข้อง ผลการวิจัย สามารถวิเคราะห์ได้ว่า ประสิทธิผลการปฏิบัติงานของเจ้าหน้าที่สืบสวนสอบสวน สำนักงานคณะอนุกรรมการคุ้มครองผู้บริโภค พิจารณาจากการแก้ไขปัญหาพิพาทโดยใช้การเจรจาไกล่เกลี่ยระหว่างประชาชนผู้ร้องเรียนและผู้ประกอบธุรกิจเพื่อหาแนวทางในการยุติปัญหาการร้องเรียน ซึ่งขั้นตอนการเจรจาไกล่เกลี่ย ในบางกรณีคู่กรณีทั้งสองฝ่ายอาจมีเหตุจำเป็นไม่สามารถมาพบเจ้าหน้าที่ ทำให้การเจรจาไกล่เกลี่ยไม่สามารถดำเนินการได้ แนวทางในการแก้ปัญหาคือ การนำระบบเทคโนโลยีสารสนเทศหรือระบบสื่อสารวีดิทัศน์ทางไกลมาใช้ในการประชุมการเจรจาไกล่เกลี่ยโดยผ่านแอปพลิเคชัน ZOOM มาใช้ เพื่อให้สามารถเจรจาไกล่เกลี่ยได้แม้ว่าจะอยู่ต่างพื้นที่ อีกทั้งสามารถลดค่าใช้จ่ายและเวลาในการเดินทางของคู่กรณีทั้งสองฝ่าย และเป็นการอำนวยความสะดวกให้แก่ประชาชน ประกอบกับในสถานการณ์การแพร่ระบาดของเชื้อไวรัสโควิด - 19 การนำระบบเทคโนโลยีสารสนเทศดังกล่าวมาประยุกต์ใช้ในการเจรจาไกล่เกลี่ย จึงมีเหมาะสมและสอดคล้องกับมาตรการป้องกันของรัฐบาลและกระทรวงสาธารณสุขในปัจจุบัน | en_US |
Appears in Collections: | POL: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
581931020 พีรพัฒน์ ศรีไตรรัตน์.pdf | 2.74 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.