Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69700
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Dr. Achara Khamaksorn | - |
dc.contributor.author | Peng Xi | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-08-21T00:51:23Z | - |
dc.date.available | 2020-08-21T00:51:23Z | - |
dc.date.issued | 2020-05 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69700 | - |
dc.description.abstract | The research of economics has always been a hot spot for academics due to its unique status as the crown of social science. A particular branch of economics, Behavioural Economics (BE), which consists of a combination of economics and psychology and focuses on human behaviour, has drawn much attention due to its implementation in organizations across the world. Hence, based on their common characteristic of being human-focused, Behavioural Economics (BE) and Organizational Management (OM) can easily interact in the spectrum of knowledge management. Knowledge transfer can serve as a medium or intermediary in the application of Behavioural Economics (BE) to promote Organizational Management (OM). However, there is currently a gap in the literature with regard to the key concepts in the area of Behavioural Economics (BE) and Organizational Management (OM), which indicates that further research is needed to examine the combination and implementation of mechanisms that focus on utilising the key concepts of knowledge in an organization. Hence, the purpose of this study is to identify the key factors that impact the transfer of knowledge and develop a knowledge transfer process in the CMCC. A conceptual knowledge transfer framework based on a combination of key concepts in the areas of Behavioural Economics (BE), Organizational Management (OM) and Knowledge Transfer (KT) can be constructed from a literature review, while a case study will be utilised to put the results into practice and ensure that the framework is operability in reality. Both quantitative and qualitative data is utilised in this study. The data analysis and results of the literature review will facilitate the identification of the most important factors that influence the process of knowledge transfer within the CMCC. The knowledge transfer framework is the most important output of this study, since it provides a precedent for the feasibility of integrating Behavioural Economics (BE), Organizational Management (OM) and Knowledge Transfer (KT) in the CMCC. The knowledge transfer framework designed based on the empirical data from the CMCC in accordance with practical problems and theoretical support from the literature. This will also make it possible for this knowledge transfer framework to be applied in other cases due to its commonality and traceability. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | Developing a Knowledge Transfer Framework in a Mobile Communications Corporation in China | en_US |
dc.title.alternative | การพัฒนากรอบแนวทางการถ่ายทอดความรู้ของโมบายคอมมิวนิเคชั่นคอร์ปอเรชั่น ในประเทศจีน | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาวิจัยทางด้านเศรษฐศาสตร์นับเป็นศาสตร์ที่มีความสําคัญอย่างมากในกลุ่มของ นักวิชาการในปัจจุบัน เนื่องจากเป็นศาสตร์ที่พยายามศึกษาและทําความเข้าใจเกี่ยวกับพฤติกรรมของ มนุษย์ที่ใช้ชีวิตร่วมกันในสังคม เศรษฐศาสตร์พฤติกรรม (Behavioral Economics) เป็นเศรษฐศาสตร์ แนวใหม่ที่มีการนําเอาความรู้จากสาขาวิชาอื่นๆ ทั้งทางสังคมศาสตร์และวิทยาศาสตร์มาประยุกต์ใช้ ร่วมกับวิชาเศรษฐศาสตร์ดั้งเดิมและได้รับความสนใจอย่างมากในการบริหารและดําเนินงานขององค์กร ทั่วโลก เช่นเดียวกับศาสตร์ทางด้านการบริหารจัดการองค์กร (Organizational Management) ซึ่งเป็น ภารกิจสําคัญที่ผู้บริหารในองค์กรนิยมนําไปประยุกต์เพื่อให้สามารถบริหารองค์กร ได้อย่างมี ประสิทธิภาพ เพื่อให้องค์กรบรรลุวัตถุประสงค์ตามที่ตั้งเป้าหมายไว้ การศึกษาวิจัยชิ้นนี้จัดทําขึ้นเพื่อ บูรณาการศาสตร์ทางด้านเศรษฐศาสตร์พฤติกรรม (Behavioral Economics) การจัดการด้านการบริหาร องค์กร (Organizational Management) และการจัดการความรู้ (Knowledge Management) เข้าด้วยกัน โดย มีวัตถุประสงค์ของการศึกษาวิจัยครั้งนี้เพื่อศึกษาปัจจัยสําคัญทางด้านเศรษฐศาสตร์พฤติกรรมและการ จัดการด้านการบริหารองค์กร ที่ส่งผลต่อการการจัดการความรู้และการถ่ายโอนความรู้ขององค์กร เพื่อ นําไปพัฒนากระบวนการถ่ายโอนความรู้ของบริษัทการสื่อสารเคลื่อนที่ ในประเทศจีนต่อไป การพัฒนากรอบแนวทางการถ่ายทอดความรู้ ของบริษัทการสื่อสารเคลื่อนที่ ในประเทศจีน นับเป็นผลลัพธ์ที่สําคัญที่สุดของการศึกษาชิ้นนี้ เนื่องจากเป็นกรอบแนวทางการถ่ายทอดความรู้ที่พัฒนา จากการบูรณาการศาสตร์ทางด้านเศรษฐศาสตร์พฤติกรรมการบริหารจัดการองค์กร การจัดการความรู้ และการถ่ายโอนความรู้เข้าด้วยกัน ผู้วิจัยหวังว่ากรอบแนวทางการถ่ายทอดความรู้ชั้นนี้ จะสามารถนําไป ประยุกต์ใช้ในบริษัทการสื่อสารเคลื่อนที่ ในประเทศจีน รวมถึงกรณีศึกษาอื่นเพื่อให้เป็นประโยชน์ต่อ องค์กรต่อไป | en_US |
Appears in Collections: | CAMT: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
612132027 PENG XI.pdf | 27.35 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.