Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69657
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.จิระศักดิ์ สาระรัตน์-
dc.contributor.authorธนสิทธิ์ พรพิพ้ฒน์ไพบูลย์en_US
dc.date.accessioned2020-08-19T08:48:25Z-
dc.date.available2020-08-19T08:48:25Z-
dc.date.issued2020-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69657-
dc.description.abstracte objectives of this research were to study the composition of Dutch Mill 4 in 1 's commercial film and the storytelling techniques in the Dutch Mill 4 in 1 's commercial film by using qualitative research. The researcher analyzed the content of the commercial film and recorded in the recording form. The researcher decided to analyze Dutch Mill 4 in 1's commercial film broadcasted on television from 2010until 3 1 October 2017and recorded them in http://www.dutchmill.co.th/news_tvc.aspx with a total of 11 sets. The analysis of the composition of Dutch Mill 4 in 1's commercial film was found that part 1: Most presenters use personal presentations in animation in all commercial films and use infographics in the presentation calculated as 73%. Part 2: Visual / Video part uses the invented scenes in the presentation as well as the main characters, product images including the use of color in the image of High Key in every advertisement. Part 3: Voice section mostly uses soundtrack and instrumental calculated as 73%. Part 4: the most advertising presented the slogan at the end of commercial film, calculated as 82 percent. The analysis of storytelling techniques in commercial films regarding Dutch Mill 4 in 1's commercial film was found that there are 9 techniques of storytelling in commercial films but only 8 techniques are used in storytelling. No.1: Slice of Life. No.2: Testimonial and Fantasy calculated as 91%. No.3: Demonstration to help boost confidence and Comparison to show similarities calculated as 82%. No.4: Storytelling through famous presenter calculated as 36%. No.5 "Humor and Spoof calculated as 9% respectively. However, Simile doesn't appear in all 11 series of 4-in-1 Dutch Mill's commercial film.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleเทคนิคการเล่าเรื่องในภาพยนตร์โฆษณาผลิตภัณฑ์ดัชมิลล์ 4 อิน 1en_US
dc.title.alternativeStory Telling Technics of Dutchmill 4 in 1 Commercialsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยในครั้งนี้ มุ่งศึกษาองค์ประกอบของภาพยนตร์โฆษณาดัชมิลล์ 4 อิน 1 และเทคนิค การเล่าเรื่องในภาพยนตร์โฆษณาผลิตภัณฑ์ดัชมิลล์ 4 อิน ซึ่งเป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ โดยผู้วิจัยได้ วิเคราะห์ เนื้อหาของภาพยนตร์โฆษณาและบันทึกลงในตารางแบบบันทึก จากภาพยนตร์โฆษณา ผลิตภัณฑ์ดัชมิลล์ 4 อิน 1 ที่ออกอากาศทางโทรทัศน์และได้บันทึกไว้ลงใน Website: http://www.dutchmill.co.th/news tvc.aspx ในช่วงปี พ.ศ.2553 จนถึงวันที่ 31 ตุลาคม พ.ศ. 2560 เท่านั้น มีจํานวนทั้งสิ้น 11 ชุด ผลการศึกษาการวิเคราะห์องค์ประกอบในภาพยนตร์โฆษณาผลิตภัณฑ์ดัชมิลล์ 4 อิน 1 พบว่า ส่วนที่ 1 ผู้นําเสนอส่วนใหญ่ใช้การนําเสนอที่เป็นบุคคลในการนําเสนอร่วมกับภาพเสมือน จริงแบบอนิเมชั่น ทุกภาพยนตร์โฆษณา และมีการนําเสนอภาพ อินโฟรกราฟฟิค ร่วมอยู่ด้วยคิดเป็น ร้อยละ 73 ส่วนที่ 2 ส่วนของภาพ มีการนําเสนอภาพบรรยากาศ ฉากที่เป็นสิ่งประดิษฐ์ถึงร้อยละ 91 มี ภาพของตัวแสดงที่เป็นตัวละครหลัก ภาพสินค้า รวมถึงการใช้สีของภาพเป็นแบบ High Key ในทุก ภาพยนตร์โฆษณา ส่วนที่ 3 ส่วนของเสียง การใช้เสียงประกอบส่วนใหญ่มีการใช้เสียงพูดทุก ภาพยนตร์โฆษณา และมีเสียงบรรเลงประกอบคิดเป็นร้อยละ 73 และในส่วนที่ 4 คําขวัญ ในการ นําเสนอส่วนใหญ่แล้วมักนําเสนอในช่วงท้ายของภาพยนตร์โฆษณา คิดเป็นร้อยละ 82 ด้านการวิเคราะห์เทคนิคการเล่าเรื่องในภาพยนตร์โฆษณาผลิตภัณฑ์ดัชมิลล์ 4 อิน 1 พบว่า เทคนิคการเล่าเรื่องในภาพยนตร์โฆษณามีทั้งหมด 9 เทคนิคแต่ใช้เพียง 8 เทคนิคในการนําเสนอการ เล่าเรื่อง โดยอันดับ 1 ภาพยนตร์โฆษณามีการใช้เทคนิคการนําความจริงบางส่วนของชีวิตมาเล่าเรื่อง ทุกภาพยนตร์โฆษณา อันดับ 2 เป็นการเล่าเรื่องผ่านประจักษ์พยาน และการสร้างภาพที่เหนือจริง ด้วยการใช้เทคนิคพิเศษ คิดเป็นร้อยละ 91 อันดับ 3 เป็นการใช้เทคนิคการเล่าเรื่องด้วยการสาธิต เพื่อช่วยให้เกิดความมั่นใจ และการเล่าเรื่องโดยการเปรียบเทียบ เพื่อแสดงถึงความคล้ายคลึง คิดเป็นร้อยละ 82 อันดับ 4 เป็นการเล่าเรื่องผ่านบุคคลที่มีชื่อเสียง คิดเป็นร้อยละ 36 อันดับ 5 เป็ นการสร้างอารมณ์ขัน และ การเล่าเรื่องโดยใช้การล้อเลียน คิดเป็นร้อยละ 9 ส่วนในการใช้เทคนิคการเล่าเรื่องในภาพยนตร์โฆษณา การเล่าเรื่องโดยวิธีอุปมาอุปไมยไม่มีปรากฏen_US
Appears in Collections:MASSCOMM: Independent Study (IS)



Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.