Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69447
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLect.Dr.Chalermpon Kongjit-
dc.contributor.authorMa Ruyunen_US
dc.date.accessioned2020-08-08T02:29:46Z-
dc.date.available2020-08-08T02:29:46Z-
dc.date.issued2020-02-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69447-
dc.description.abstractThe purpose of the study is to help Chiang Mai local cafe understand the preferences of Chinese tourists and attract more Chinese tourists to cafe. In order to find out the preference attributes of Chinese tourists and generate reliable and scientific strategies, this study analyses the key customer preference attributes, the perspective of knowledge creation of customers, and uses active brain-writing skill to study them from the perspective of thinking innovation. Therefore, in the research, the Creative Problem Solving (CPS) model and 5A marketing model are combined to study customer information and customer preference attributes. The CPS model as a theory combines with the concept of 5A, to support the idea generation to develop a process. The result of this study is to develop a prototype of market and decoration of various facilities of local cafe. Includes the key preference attributes of customer knowledge creation and development for cusing the market, products, equipments, services and other aspects to create strategies. In addition, the knowledge of further active generation by using brain-writing is also involved in the prototype. Prototype can provide guidance for Chiang Mai local cafe to provide better service and better market choice, improve customer satisfaction, conform to the customer thinking of 5A theory, and attract more Chinese tourists.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleDeveloping of Marketing Knowledge for Chiang Mai Local Cafe Business Among Chinese Visitorsen_US
dc.title.alternativeการพัฒนาความรู้ทางการตลาดสำหรับธุรกิจกาแฟท้องถิ่นเชียงใหม่ในกลุ่มนักท่องเที่ยวชาวจีนen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อช่วยให้ร้านกาแฟท้องถิ่นในจังหวัดเชียงใหม่เข้าใจความต้องการของนักท่องเที่ยวชาวจีนและดึงดูดนักท่องเที่ยวชาวจีนมากขึ้น เพื่อค้นหาคุณลักษณะสำหรับนักท่องเที่ยวจีน สร้างความน่าเชื่อถือและการสร้างกลยุทธ์เชิงประจักษ์ งานวิจัยนี้ได้วิเคราะห์คุณลักษณะของนักท่องเที่ยว และมุมมองของการสร้างความรู้ของลูกค้า โดยใช้ทักษะการระดมความคิดด้วยวิธีการเขียนเพื่อให้เกิดเป็นความคิดเชิงนวัตกรรม ดังนั้น การศึกษาในงานวิจัยนี้ แนวคิดการแก้ปัญหาอย่างสร้างสรรค์ (CPS) และแนวคิดทางการตลาด 5A ถูกนำมาใช้อย่างผสมผสานเพื่อศึกษาข้อมูลลูกค้าและการกำหนดค่าคุณลักษณะของลูกค้า เพื่อสนับสนุนการพัฒนากระบวนการของการสร้างความคิด ผลของการวิจัยช่วยพัฒนาต้นแบบทางการตลาดและการจัดสิ่งอำนวยความสะดวกสำหรับร้านกาแฟท้องถิ่น ประกอบด้วย การตั้งค่าที่สำคัญสำหรับการสร้างและพัฒนาความรู้ของลูกค้า ที่มุ่งเน้นให้ความสำคัญด้านการตลาด ผลิตภัณฑ์ อุปกรณ์ การบริการ และคุณลักษณะด้านอื่นๆ เพื่อการสร้างกลยุทธ์ นอกจากนี้กลยุทธ์ที่สร้างขึ้นโดยการระดมความคิดด้วยวิธีการเขียน ช่วยส่งเสริมให้เกิดเป็นแนวทางสำหรับร้านกาแฟท้องถิ่นในจังหวัดเชียงใหม่เพื่อการให้บริการที่ดีขึ้นและเกิดเป็นตลาดทางเลือกใหม่ที่ช่วยเพิ่มความพึงพอใจของลูกค้าและสามารถดึงดูดนักท่องเที่ยวชาวจีนได้มากขึ้นen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
602132019 Ma Ruyun.pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.