Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69298
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์พลสิทธิ์ สิทธิชมภู-
dc.contributor.authorปิยะพงษ์ อัครธรรมen_US
dc.date.accessioned2020-08-04T00:38:47Z-
dc.date.available2020-08-04T00:38:47Z-
dc.date.issued2016-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69298-
dc.description.abstractIn this studying has a purpose to follow the apprentice of DVT students in Farm Mechanics, Diploma in Vocational Level, Chiang Mai College of Agriculture and Technology and Nakornrachasima College of Agriculture and Technology and to study the thinking of students about the experience that they received. The Population that used in this studying is 27 students in Farm Mechanics, the owner of workplace, 18 training teachers and 18 the directors-teachers. The tool that used is rating scale questionnaire. The information that is an analyzed by statistic method that use percentage, average and deviation standard in 5 sides is Academic Capabilities that received from the students’ training, Skills and the work practices that received from the students’ training, Personality-Individual feature after from the student’s training, The way to solve the problem after from the student’ training and The evaluation of the students’ training. The result form the studying, find that 1) in the side of academic capabilities that received from the students’ training, students, the owner of the workplace, training teachers and the director and teachers hare the same thinking that they are in the so high level. 2) in the side of skills and the work practices that received from the students’ training students, the owner of the workplace, trainers and the director-teachers have the same thinking that is in the high level. 3) in the side of personalities-individual feature after training-students, the owner of the workplace, trainers hare the same thinking that they are in the much level but the director the teacher have the same thinking that is in the most level. 4) in the side of the way to solve problem that happened while the student’ training, the students the owner of the workplace trainers have the thinking that is in the much level. And 5) in the side of the evaluation the student’ training, the students. the owner of the workplace the trainers and the director - the teachers have the thinking that is in the much level.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการติดตามการฝึกงานของนักศึกษาระบบทวิภาคี สาขาวิชาช่างกลเกษตร ระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง วิทยาลัยเกษตร และเทคโนโลยีen_US
dc.title.alternativeThe Following Apprentice of High Vocational Education Students in Dual Vocational Training System in Farm Mechanics, College of Agriculture and Technologyen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อติดตามการฝึกงานของนักศึกษาระบบทวิภาคี สาขาวิชาช่างกลเกษตร ระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง (ปวส.) ของวิทยาลัยเกษตรและเทคโนโลยีเชียงใหม่และวิทยาลัยเกษตรและเทคโนโลยีนครราชสีมา และเพื่อศึกษาความคิดเห็นของผู้เรียน เกี่ยวกับมวลประสบการณ์ที่ได้รับ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ นักศึกษา ชั้น ปวส.2 สาขาช่างกลเกษตร จำนวน 27 คน เจ้าของสถานประกอบการ ครูฝึก จำนวน 18 คน และผู้บริหาร ครูนิเทศก์-อาจารย์ จำนวน 18 คน เครื่องมือที่ใช้คือแบบสอบถามมาตราส่วนประมาณค่า ข้อมูลที่ได้นำมาวิเคราะห์ด้วยวิธีการทางสถิติใช้ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและค่าเบี่ยงเบนมาตรฐานใน 5 ด้าน ได้แก่ ด้านความสามารถทางวิชาการที่ได้รับจากการฝึกงานของนักศึกษา ด้านทักษะและวิธีปฏิบัติงาน ที่ได้รับจากการฝึกงานของนักศึกษา ด้านบุคลิกภาพคุณลักษณะส่วนตัวหลังจากการฝึกงานของนักศึกษา ด้านวิธีแก้ปัญหาที่เกิดขึ้นขณะฝึกงานของนักศึกษาและด้านการประเมินผลการฝึกงานของนักศึกษา ผลการศึกษาพบว่า ในด้านที่ 1 ความสามารถทางวิชาการที่ได้รับจากการฝึกงานของนักศึกษา นักศึกษา เจ้าของสถานประกอบการ ครูฝึก และผู้บริหาร ครูนิเทศก์-อาจารย์ มีความคิดเห็นเหมือนกันว่าอยู่ในระดับมาก ด้านที่ 2 ทักษะและวิธีปฏิบัติงานที่ได้รับจากการฝึกงาน นักศึกษา เจ้าของสถานประกอบการ ครูฝึก และผู้บริหาร ครูนิเทศก์-อาจารย์ มีความเห็นเหมือนกันว่าอยู่ในระดับมาก ด้านที่ 3 บุคลิกภาพคุณลักษณะส่วนตัวหลังจากฝึกงาน นักศึกษา เจ้าของสถานประกอบการ ครูฝึก มีความเห็นเหมือนกันว่าอยู่ในระดับมาก ส่วนผู้บริหาร ครูนิเทศก์-อาจารย์ มีความคิดเห็นอยู่ในระดับมากที่สุด ด้านที่ 4 วิธีการแก้ปัญหาที่เกิดขึ้นขณะฝึกงานของนักศึกษา นักศึกษา เจ้าของ สถานประกอบการ ครูฝึก มีความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก ด้านที่ 5 การประเมินผลการฝึกงานของนักศึกษา นักศึกษา เจ้าของสถานประกอบการ ครูฝึก ผู้บริหาร ครูนิเทศก์-อาจารย์ มีความคิดเห็นอยู่ในระดับมากen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf3.22 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.