Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68965
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.อดิศักดิ์ ธีรานุพัฒนา-
dc.contributor.authorนายนพพล ปิยวรรณหงส์en_US
dc.date.accessioned2020-07-21T05:46:27Z-
dc.date.available2020-07-21T05:46:27Z-
dc.date.issued2015-09-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68965-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to study the job motivating factors of sales managers in large multinational pharmaceutical companies in Thailand. They consisted of two factors; motivation factors and hygiene factors. The samples of this study were 175 sales managers in large multinational pharmaceutical companies in Thailand. The data was collected by questionnaires and then analyzed by descriptive statistics; frequency, percentage and means. And inferential statistics in terms of t-test. It was found from this study that the respondents ranked the importance of the overall both motivation factors and hygiene factors at a high level. Motivation factors that the respondents ranked the importance at high levels which were achievement, responsibility, work-itself, recognition and advancement, respectively. The factor ranked at a medium level was possibility of growth. For hygiene factors that the respondents ranked the importance at high levels were technical supervision, status, company policy and administration, job security, working conditions, factors in personal life, salary and interpersonal relations, respectively.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleปัจจัยจูงใจในการทำงานของผู้จัดการฝ่ายขายบริษัทยาข้ามชาติขนาดใหญ่ในประเทศไทยen_US
dc.title.alternativeJob Motivating Factors of Sales Managers in Large Multinational Pharmaceutical Companies in Thailanden_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยจูงใจในการทำงานของผู้จัดการฝ่ายขายบริษัทยาข้ามชาติขนาดใหญ่ในประเทศไทยซึ่งประกอบด้วย 2 ปัจจัยคือปัจจัยจูงใจและปัจจัยสุขอนามัย กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือผู้จัดการฝ่ายขายบริษัทยาข้ามชาติขนาดใหญ่ในประเทศไทย จำนวน 175 รายทำการเก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนาค่าสถิติที่ใช้คือความถี่ร้อยละและค่าเฉลี่ยและสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การทดสอบค่าที ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญกับปัจจัยจูงใจและปัจจัยสุขอนามัยโดยรวมอยู่ในระดับสำคัญมากในส่วนของปัจจัยจูงใจปัจจัยที่ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญในระดับสำคัญมาก ได้แก่ ด้านการประสบความสำเร็จในหน้าที่การงาน ด้านความรับผิดชอบ ด้านลักษณะของงานด้านการได้รับการยอมรับนับถือ และด้านความก้าวหน้าในงาน ตามลำดับ และปัจจัยที่ให้ความสำคัญในระดับสำคัญปานกลาง ได้แก่ ด้านโอกาสเจริญเติบโต และในส่วนของปัจจัยสุขอนามัยผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญกับทุกปัจจัยอยู่ในระดับสำคัญมากได้แก่ ด้านการควบคุมบังคับบัญชา ด้านสถานภาพ ด้านนโยบายและการบริหารงานขององค์กร ด้านความมั่นคงในการทำงาน ด้านเงื่อนไขการทำงาน ปัจจัยต่างๆในชีวิตส่วนตัว ด้านเงินเดือน และด้านความสัมพันธ์ระหว่างบุคคล ตามลำดับen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf3.14 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.