Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68943
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | รองศาสตราจารย์ ดร. กรองกาญจน์ อรุณรัตน์ | - |
dc.contributor.author | ปวีณา สง่าศรี | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-07-21T05:41:24Z | - |
dc.date.available | 2020-07-21T05:41:24Z | - |
dc.date.issued | 2015-06 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68943 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this independent study was to design a quality mathematics supplementary book for the lower secondary school level students. The researcher designed 4 types of supplementary books which are the following 1. Jan Tschichold Style by using Niramit letter, 2. Jan Tschichold Style by using Mali letter,3. Pristly Style by using Niramit letter; and 4.Pristly Style by using Mali letter. After the supplementary book was evaluated by experts, it was tried out with 60 MathayomSuksa 3 students who were studying in the first semester of school year 2015. According to the result, it stated that the 4 types of the supplementary book have gained good quality to the given criteria. From the subjects’ opinion, it was stated that the subjects gave a high preference of satisfaction for each supplementary book which is arranged in descending order;1. Jan Tschichold Style by using Niramit letter(x ̅= 4.16), 2. Jan Tschichold Style by using Mali letter (x ̅= 4.12 ), 3. Pristly Style by using Niramit letter (x ̅= 4.08) and 4. Pristly Style by using Mali letter (x ̅= 4.06). | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | การออกแบบหนังสืออ่านเพิ่มเติมวิชาคณิตศาสตร์ สำหรับนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้น | en_US |
dc.title.alternative | Designing of Mathematics Supplementary Book for the Lower Secondary School Level | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาค้นคว้าแบบอิสระในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อออกแบบหนังสืออ่านเพิ่มเติมวิชาคณิตศาสตร์ สำหรับนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้นที่มีคุณภาพ ผู้ศึกษาได้ออกแบบหนังสืออ่านเพิ่มเติมจำนวน 4 แบบ คือ 1. แบบ Jan Tschichold ตัวอักษร นิรมิต 2. แบบ Jan Tschichold ตัวอักษร มะลิ 3. แบบ Pristly ตัวอักษร นิรมิต และ 4. แบบของ Pristly ตัวอักษร มะลิ จากนั้นจึงนำหนังสืออ่านเพิ่มเติมทั้ง 4 แบบ ไปให้ผู้เชี่ยวชาญตรวจสอบและประเมิน และนำไปทดลองใช้กับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2558 จำนวน 60 คน จากการศึกษาพบว่าหนังสืออ่านเพิ่มเติมวิชาคณิตศาสตร์ สำหรับนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้น ที่ผู้ศึกษาทำการออกแบบ ทั้ง 4 แบบ มีคุณภาพ โดยนักเรียนกลุ่มศึกษามีความพึงพอใจต่อหนังสืออ่านเพิ่มเติม อยู่ในระดับมากทุกแบบโดยเรียง ตามลำดับดังนี้ 1. แบบ Jan Tschichold ตัวอักษร นิรมิต ( x ̅= 4.16 ) 2. แบบ Jan Tschichold ตัวอักษร มะลิ ( x ̅= 4.12 ) 3. แบบ Pristly ตัวอักษร นิรมิต ( x ̅= 4.08 ) และ 4. แบบของ Pristly ตัวอักษร มะลิ ( x ̅= 4.06 ) | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Full.pdf | 6.11 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.