Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68943
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ ดร. กรองกาญจน์ อรุณรัตน์-
dc.contributor.authorปวีณา สง่าศรีen_US
dc.date.accessioned2020-07-21T05:41:24Z-
dc.date.available2020-07-21T05:41:24Z-
dc.date.issued2015-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68943-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to design a quality mathematics supplementary book for the lower secondary school level students. The researcher designed 4 types of supplementary books which are the following 1. Jan Tschichold Style by using Niramit letter, 2. Jan Tschichold Style by using Mali letter,3. Pristly Style by using Niramit letter; and 4.Pristly Style by using Mali letter. After the supplementary book was evaluated by experts, it was tried out with 60 MathayomSuksa 3 students who were studying in the first semester of school year 2015. According to the result, it stated that the 4 types of the supplementary book have gained good quality to the given criteria. From the subjects’ opinion, it was stated that the subjects gave a high preference of satisfaction for each supplementary book which is arranged in descending order;1. Jan Tschichold Style by using Niramit letter(x ̅= 4.16), 2. Jan Tschichold Style by using Mali letter (x ̅= 4.12 ), 3. Pristly Style by using Niramit letter (x ̅= 4.08) and 4. Pristly Style by using Mali letter (x ̅= 4.06).en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการออกแบบหนังสืออ่านเพิ่มเติมวิชาคณิตศาสตร์ สำหรับนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้นen_US
dc.title.alternativeDesigning of Mathematics Supplementary Book for the Lower Secondary School Levelen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาค้นคว้าแบบอิสระในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อออกแบบหนังสืออ่านเพิ่มเติมวิชาคณิตศาสตร์ สำหรับนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้นที่มีคุณภาพ ผู้ศึกษาได้ออกแบบหนังสืออ่านเพิ่มเติมจำนวน 4 แบบ คือ 1. แบบ Jan Tschichold ตัวอักษร นิรมิต 2. แบบ Jan Tschichold ตัวอักษร มะลิ 3. แบบ Pristly ตัวอักษร นิรมิต และ 4. แบบของ Pristly ตัวอักษร มะลิ จากนั้นจึงนำหนังสืออ่านเพิ่มเติมทั้ง 4 แบบ ไปให้ผู้เชี่ยวชาญตรวจสอบและประเมิน และนำไปทดลองใช้กับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2558 จำนวน 60 คน จากการศึกษาพบว่าหนังสืออ่านเพิ่มเติมวิชาคณิตศาสตร์ สำหรับนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้น ที่ผู้ศึกษาทำการออกแบบ ทั้ง 4 แบบ มีคุณภาพ โดยนักเรียนกลุ่มศึกษามีความพึงพอใจต่อหนังสืออ่านเพิ่มเติม อยู่ในระดับมากทุกแบบโดยเรียง ตามลำดับดังนี้ 1. แบบ Jan Tschichold ตัวอักษร นิรมิต ( x ̅= 4.16 ) 2. แบบ Jan Tschichold ตัวอักษร มะลิ ( x ̅= 4.12 ) 3. แบบ Pristly ตัวอักษร นิรมิต ( x ̅= 4.08 ) และ 4. แบบของ Pristly ตัวอักษร มะลิ ( x ̅= 4.06 )en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf6.11 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.