Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/66850
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์พลสิทธิ์ สิทธิชมพู-
dc.contributor.authorบุณยฤทธิ์ เตชะพูลผลen_US
dc.date.accessioned2019-09-23T03:46:05Z-
dc.date.available2019-09-23T03:46:05Z-
dc.date.issued2016-01-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/66850-
dc.description.abstractThis study was to examine the factors affecting the promotion of good and service selling career promotion at Malin Plaza Chiang Mai. The population was of about 380 consumers who came to buy goods and services at Malin Plaza Trade Center, Chiang Mai during 6.00-10.00 p.m. The instrument used in the study included the convenience sampling selection using five level multiple choice Likert scale questionnaire composed of 2 parts, namely, Part 1 was the questionnaire asking for the respondent’s general information, and, Part 2 was the questionnaire concerning the factors affecting the promotion of goods and service selling. The findings reveal that the consumers who had come to buy goods and services at Malin Plaza Chiang Mai were female below 20 years of age with bachelor degree education residing near the trade center having less than 15,000 Baht income, buying goods and services less than 1 time per week in average, The type of goods and services they had chosen to buy was cloth with the price ranging between 200 and 300 Baht. Concerning the factors influencing the consumer the most at each aspect, it was found that the factors influencing the consumer’s selection of goods and service was the first factor, followed by the one concerning the selling personnel, and the one on selling procedure, respectively. The factors concerning the process and other environments had equal impact. The factors on physical appearance, price, and those influencing the consumer’s decision to buy had influence the least. The process of making decision to buy goods and services at Malin Plaza Chiang Mai, was found that, in making each of the decision to buy, the consumers decided to buy the goods they wanted to use the most basing on the information passed on to them by others leading to their decision to buy each item. Examining the information of all aspect was needed be done to get the information required to assure the entrepreneur’s guideline to promote his or her business further.en_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการส่งเสริมอาชีพen_US
dc.subjectการขายสินค้าและบริการen_US
dc.subjectศูนย์การค้ามาลินพลาซ่าen_US
dc.subjectการตลาดen_US
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการส่งเสริมอาชีพการขายสินค้าและบริการ: กรณีศูนย์การค้า มาลินพลาซ่า เชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeFactors Affecting the Promotion of Sales Careers and Services: A Case Study of Malin Plaza Trade Center, Chiang Maien_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc658.82-
thailis.controlvocab.thashศูนย์การค้ามาลินพลาซ่า (เชียงใหม่)-
thailis.controlvocab.thashการส่งเสริมการขาย -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashสินค้า -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashการขาย-
thailis.manuscript.sourceว/ภน 658.82 บ446ป-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการส่งเสริมอาชีพการขายสินค้าและบริการภายในศูนย์การค้ามาลิน พลาซ่า เชียงใหม่ ประชากรคือ ผู้บริโภคที่มาซื้อสินค้าและใช้บริการที่ศูนย์การค้ามาลิน พลาซ่า เชียงใหม่ ระหว่างเวลา 18.00-22.00 น. ประมาณ 380 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาได้แก่ วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก (Convenience Selection) โดยใช้แบบสอบถาม แบบเลือกตอบ แบ่งเป็น 2 ตอน ประกอบด้วย ตอนที่ 1 เป็นแบบสอบถามข้อมูลทั่วไปของผู้ตอบแบบสอบถาม ตอนที่ 2 แบบสอบถามเกี่ยวกับปัจจัยที่มีผลต่อการส่งเสริมการ ขายสินค้าและบริการ เป็นแบบประมาณค่า (Rating Scale) 5 ระดับ ตามแนวคิดของลิเคิร์ท ผลการศึกษา พบว่ากลุ่มผู้บริโภคที่เลือกซื้อสินค้าและบริการศูนย์การค้ามาลิน พล่าซ่า เชียงใหม่ เป็นเพศหญิง อายุต่ำกว่า 20 ปี มีการศึกษาในระดับปริญญาตรี เป็นนักเรียน/นักศึกษา ที่พักอาศัยใกล้บริเวณศูนย์การค้า มีรายได้ต่ำกว่า 15,000 บาท ซื้อสินค้าและบริการเฉลี่ยน้อยกว่า 1 ครั้ง/สัปดาห์ เลือกซื้อสินค้าและบริการประเภทเสื้อผ้า และซื้อสินค้าช่วงราคา 200-300 บาท สำหรับปัจจัยของสินค้ามีอิทธิพลต่อผู้บริโภคมากที่สุดในแต่ละด้าน พบว่า โดยปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกซื้อสินค้าและบริการมีผลต่อการเลือกซื้อของผู้บริโภคอันดับแรก รองลงมาคือ ด้านบุคลากร และ ด้านการจัดทำหน่าย ตามลำดับ ส่วนด้านกระบวนการและด้านสิ่งแวดล้อมอื่น ๆ เท่ากัน ด้านการลักษณะทางภายภาพ ด้านค่า และปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกซื้อสินค้าและบริการ ที่มีผลต่อการเลือกซื้อของผู้บริโภคเป็นอันดับสุดท้าย รวมถึงกระบวนการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าและบริการศูนย์การค้ามาลิน พลาซ่า เชียงใหม่ พบว่า การตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าในแต่ละครั้ง ผู้บริโภคซื้อสินค้าใช้เองมากที่สุด โดยได้รับข้อมูลจากการบอกต่อของบุคคลอื่น เป็นข้อมูลที่ทำให้ตัดสินใจเลือกซื้อแต่ละครั้ง การศึกษาข้อมูลทุกด้านจึงเป็นข้อมูลให้ผู้ประกอบการเลือกแนวทางเพื่อส่งเสริมให้ธุรกิจดำเนินต่อไปen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf2.55 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.