Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/66239
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRekha Rani Bosuen_US
dc.contributor.authorKulwadee Abhicharattibutraen_US
dc.contributor.authorOrn-Anong Wichaikhumen_US
dc.date.accessioned2019-08-21T09:18:24Z-
dc.date.available2019-08-21T09:18:24Z-
dc.date.issued2562en_US
dc.identifier.citationพยาบาลสาร 46, 1 (ม.ค.-มี.ค. 2562), 193-205en_US
dc.identifier.issn0125-0078en_US
dc.identifier.urihttps://www.tci-thaijo.org/index.php/cmunursing/article/view/180856/128354en_US
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/66239-
dc.descriptionวารสารพยาบาลเป็นวารสารทางวิชาการที่เผยแพร่ความรู้ทางการพยาบาลและการผดุงครรภ์ รวมทั้งความรู้ใหม่ในวงการสุขภาพที่เกี่ยวข้องและเป็นสื่อกลางในการแลกเปลี่ยนความรู้ ความคิดเห็น และ ประสบการณ์เกี่ยวกับวิชาชีพการพยาบาลอีกทั้งเสริมสร้างความสัมพันธ์ที่ดีระหว่างผู้ร่วมวิชาชีพและภาพลักษณ์ของวิชาชีพการพยาบาล จัดทำโดย สมาคมพยาบาลแห่งประเทศไทยฯ กำหนดออกปีละ 4 ฉบับen_US
dc.description.abstractCommunication satisfaction and job performance are important for organizational achievement. This study aimed to examine the relationship between communication satisfaction and job performance. The study sample included 221 nurses working in two tertiary level hospitals in the People’s Republic of Bangladesh. Research instruments included the Communication Satisfaction Questionnaire (CSQ) (Downs and Hazen,1977) and the Job Performance Scale (JPS) (Greenslade & Jimmieson, 2007). The Cronbach’s alpha coefficients of the CAQ, task performance, and contextual performance dimensions of JPS were .85, .96, and .86, respectively. Descriptive statistics and Pearson product correlation coefficient were used to analyze the data. The findings of this study revealed that nurses perceived a moderate level of communication satisfaction ( = 174.99, SD = 39.25), of task performance ( = 107.53, SD = 23.06), and of contextual performance ( = 78.66, SD =18.84). Communication satisfaction was positively significantly related to task performance (r = .714, p<. 01) and contextual performance (r = .711, p<. 01). The results of this study could be used as basic information for nurse managers to improve nurses’ communication satisfaction and job performance.en_US
dc.language.isoThaen_US
dc.publisherคณะพยาบาลศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectCommunication satisfactionen_US
dc.subjectJob performanceen_US
dc.subjectNurseen_US
dc.subjectTertiary Level Hospitalen_US
dc.titleCommunication Satisfaction and Job Performance Among Nurses in Tertiary Level Hospitals, the People’s Republic of Bangladeshen_US
dc.title.alternativeความพึงพอใจในการติดต่อสื่อสารและการปฏิบัติงานของพยาบาลในโรงพยาบาลระดับตติยภูมิ สาธารณรัฐประชาชนบังกลาเทศen_US
Appears in Collections:CMUL: Journal Articles

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.