Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48652
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนงลักษณ์ เขียนงาม-
dc.contributor.authorมณีวัฒน์ ชัยประเสริฐen_US
dc.date.accessioned2018-06-04T03:56:38Z-
dc.date.available2018-06-04T03:56:38Z-
dc.date.issued2558-09-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48652-
dc.description.abstractThis study was a pre-post test quasi – experimental to examine the results of using value clarification process in 18 Social studies lesson plans to develop students’ self-discipline. The target group of this study was composed of 15 students of Prathom Suksa 5 at Bhanphasamran school, Pai District, Mae Hong Son Province, enrolled in the 1st semester of 2015 academic year. The instrument used included 18 Social studies lesson plans basing on value clarification process to develop the students’ self-discipline, students’ self-discipline evaluation, the data collected were analyzed by using derive means, standard deviations. The findings reveal that after taking part in the 18 Social studies lesson plans basing on value clarification process, the students had higher self - discipline than before.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectกระบวนการกระจ่างค่านิยมen_US
dc.subjectความมีวินัยในตนเองen_US
dc.subjectประถมศึกษาen_US
dc.titleผลการใช้กระบวนการกระจ่างค่านิยมเพื่อพัฒนาความมีวินัยในตนเองของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนบ้านผาสำราญ อำเภอปาย จังหวัดแม่ฮ่องสอนen_US
dc.title.alternativeResults of Using Value Clarification Process to Develop Self-discipline Among Prathom Suksa 5 Students, Bhanphasamran School, Pai District, Mae Hong Son Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc372.83-
thailis.controlvocab.thashโรงเรียนบ้านผาสำราญ-
thailis.controlvocab.thashสังคมศึกษา -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) -- แม่ฮ่องสอน-
thailis.controlvocab.thashการศึกษาขั้นประถม-
thailis.controlvocab.thashค่านิยม-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 372.83 ม143ผ-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้เป็นการศึกษาแบบกึ่งทดลอง กลุ่มเดียว มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลการใช้กระบวนการกระจ่างค่านิยม เพื่อพัฒนาความมีวินัยในตนเองของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที 5 กลุ่มเป้าหมาย ได้แก่ นักเรียน จำนวน 15 คน ที่ศึกษาอยู่ชั้นประถมศึกษาปี 5 ในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2558 ของโรงเรียนบ้านผาสำราญ อำเภอปาย จังหวัดแม่ฮ่องสอน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้ โดยการใช้กระบวนการกระจ่างค่านิยม จำนวน 18 แผน และแบบประเมินพฤติกรรมความมีวินัยในตนเอง วิเคราะห์ข้อมูลโดยหาค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาพบว่าหลังการเข้าร่วมกิจกรรมการจัดการเรียนรู้ โดยการใช้กระบวนการกระจ่างค่านิยม นักเรียนมีวินัยในตนเองสูงขึ้นกว่าก่อนเข้าร่วมกิจกรรมการจัดการเรียนรู้en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2Abstract.docxAbstract (words)174.01 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract 238.08 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
FULL.pdfFull IS5.05 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.