Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48615
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วีระพงษ์ แสง-ชูโต | - |
dc.contributor.advisor | รัชนีกร ทองสุขดี | - |
dc.contributor.author | ทิวาพร กาจินา | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-05-02T04:07:31Z | - |
dc.date.available | 2018-05-02T04:07:31Z | - |
dc.date.issued | 2558-08 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48615 | - |
dc.description.abstract | This independent study aimed to develop counting skill of the child with down’s syndrome using magic countable number box. The case study was a 9 years old male student who was diagnosed with down’s syndrome at learnable level with IQ between 62-63. The instruments included number counting magic box, 10 individualized instructional plans for developing number counting skill, pretest and posttest, a learning behavior observation form, and video recorder used to record the case study while engaged in the activities of each instructional plan. Collected data were analyzed in terms of percentage, mean, and analytical description. The findings revealed that 1) the number counting magic box could develop counting skill the case study with 5.2 average increasing score or 52 %, and, 2) results of evaluating learning behavior of the case study during studying using number counting magic box on each of the plan revealed that the score for learning behavior during studying using number counting magic box along the 10 instructional plans was between fair – good quality levels with average score of 8.33 which was at good quality. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | การนับเลข | en_US |
dc.subject | ทักษะการนับจำนวน | en_US |
dc.subject | เด็กดาวน์ซินโดรม | en_US |
dc.title | การใช้กล่องนับเลขหรรษาเพื่อพัฒนาทักษะการนับจำนวนของเด็กดาวน์ซินโดรม | en_US |
dc.title.alternative | Use of Magic Countable Number Box to Develop Counting Skill of a Child with Down’s Syndrome | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 371.9 | - |
thailis.controlvocab.thash | เด็กที่มีปัญหาในการเรียนรู้ -- สันทราย (เชียงใหม่) | - |
thailis.controlvocab.thash | การนับ | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว/ภน 371.9 ท372ก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การค้นคว้าแบบอิสระครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาทักษะการนับจำนวน ของเด็กดาวน์ซินโดรมโดยใช้กล่องนับเลข โดยกรณีศึกษาเป็นนักเรียนเพศชายจำนวน 1 คน อายุ 9 ปีได้รับการวินิจฉัยจากแพทย์ว่ามีความบกพร่องทางสติปัญญา กลุ่มอาการ ดาวน์ซินโดรมระดับเรียนได้โดยมีระดับเชาว์ปัญญา (IQ) อยู่ที่ 62-63 เครื่องมือที่ใช้ ในการศึกษา ได้แก่ กล่องนับเลขหรรษา แผนการสอนเฉพาะบุคคลเพื่อพัฒนาทักษะการนับจำนวน ทั้งหมด 10 แผน แบบทดสอบก่อนเรียน–หลังเรียน แบบสังเกตพฤติกรรมการเรียนรู้และเครื่องบันทึกวีดิทัศน์ใช้บันทึกระหว่างการทำกิจกรรมในแต่ละแผนการสอน วิเคราะห์ข้อมูลที่ได้โดยหาค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และวิธีการพรรณนาเชิงวิเคราะห์ ผลการศึกษาพบว่า 1) กล่องนับเลขหรรษา สามารถพัฒนาทักษะการนับจำนวน ของกรณีศึกษาโดยมีคะแนนเฉลี่ยเพิ่มขึ้น 5.2 คิดเป็นร้อยละ 52 และ 2) ผลการประเมินพฤติกรรมการเรียนรู้ระหว่างเรียนด้วยกล่องนับเลขหรรษาแต่ละแผนการสอนของกรณีศึกษา พบว่า คะแนนการประเมินพฤติกรรมการเรียนรู้ระหว่างเรียนด้วยกล่องนับเลขหรรษา จำนวน 10 แผนการสอนมีระดับคุณภาพอยู่ที่พอใช้ – ดี โดยมีคะแนนรวมเฉลี่ยอยู่ที่ 8.33 ซึ่งอยู่ในระดับคุณภาพดี | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
abstract.doc | Abstract (words) | 187 kB | Microsoft Word | View/Open Request a copy |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 240.65 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
FULL.pdf | Full IS | 4.41 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.