Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48605
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วีณา วโรตมะวิชญ | - |
dc.contributor.advisor | อุไรวรรณ หาญวงค์ | - |
dc.contributor.author | วิลาสินี ดีอุ่น | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-05-02T03:06:23Z | - |
dc.date.available | 2018-05-02T03:06:23Z | - |
dc.date.issued | 2558-05 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48605 | - |
dc.description.abstract | This independent study aims to construct and employ the Teaching Packages to improve Thai word reading and writing skills of Prathom Suksa 2 Pga K’nyau students and to study those students’ Thai word reading and writing skills. The target group was 18 Prathom Suksa 2 Pga K’nyau students, enrolled in the second semester of 2014 academic year, at Baan Mae Lai Nue school, Bo Luang sub-district, Hot district, Chiang Mai province. The instruments used included 2 instructional packages and 25 items of multiple choice test. Data were analyzed through computing percentage and mean of pre-test and post-test scores, and compared the progressive scores with the set criteria of 25 %. The findings revealed that : 1) The two constructed instructional packages were packages on Changeable-form Vowels which consumed 12 teaching hours, and Inherent Vowels which consumed 12 teaching hours. 2) The difference of percentage mean scores between pre-test and post-test was 47.55% which was higer than the set score of 25%. So was each student’s score. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | ชุดการสอน | en_US |
dc.subject | การอ่านคำไทย | en_US |
dc.subject | นักเรียนปกาเกอะญอ | en_US |
dc.subject | การเขียนคำไทย | en_US |
dc.title | การใช้ชุดการสอนเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านและการเขียนคำไทยของนักเรียนปกาเกอะญอ ชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 | en_US |
dc.title.alternative | Use of Teaching Package for Developing Thai Words Reading and Writing Skills of Prathom Suksa 2 Pga K’nyau Prathom Suksa 2 Students | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 372.62 | - |
thailis.controlvocab.thash | โรงเรียนบ้านแม่ลายเหนือ (เชียงใหม่) | - |
thailis.controlvocab.thash | ภาษาไทย -- การอ่าน | - |
thailis.controlvocab.thash | การศึกษาขั้นประถม -- เชียงใหม่ | - |
thailis.controlvocab.thash | ภาษาไทย -- การเขียน | - |
thailis.controlvocab.thash | ภาษาไทย -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว/ภน 372.62 ว372ก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาค้นคว้าแบบอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างและใช้ชุดการสอนเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านและเขียนคำไทยของนักเรียนปกาเกอะญอชั้น ประถมศึกษาปีที่ 2 และเพื่อศึกษาทักษะการอ่านและเขียนคำไทยของนักเรียนปกาเกอะญอชั้น ประถมศึกษาปีที่ 2 กลุ่มเป้าหมายที่ใช้คือนักเรียนปกาเกอะญอ ชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557 โรงเรียนบ้านแม่ลายเหนือ ตำบลบ่อหลวง อำเภอฮอด จังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 18 คน เครื่องมือที่ใช้ ในการศึกษาประกอบด้วย ชุดการสอนเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านและเขียนคำไทยของนักเรียนปกาเกอะญอ ชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 จำนวน 2 ชุด แบบทดสอบ เรื่องการอ่าน และการเขียนคำไทย จำนวน 25 ข้อ เป็นแบบปรนัยตัวเลือก 3 ตัวเลือก ทำการวิเคราะห์ข้อมูลโดยนำคะแนนที่ได้จากการทดสอบก่อนและหลังเรียนมาหาค่าเฉลี่ยร้อยละ แล้วนำมาเปรียบเทียบคะแนนความต่างกันที่ร้อยละ 25 นำเสนอข้อมูล โดยใช้ตารางประกอบการบรรยาย ผลการศึกษา พบว่า 1) ได้ชุดการสอนเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านและการเขียนคำไทยของนักเรียนปกาเกอะญอ จำนวน 2 ชุด ได้แก่ ชุดการสอนเรื่องสระเปลี่ยนรูปใช้เวลาในการสอน 12 ชั่วโมง และชุดการสอนเรื่องสระลดรูปใช้เวลาในการสอน 5 ชั่วโมง นักเรียนมีคะแนนเฉลี่ยร้อยละจากการทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียนต่างกันที่ร้อยละ47.55 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ ร้อยละ 25 ทุกคน | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.docx | Abstract (words) | 184.74 kB | Microsoft Word XML | View/Open Request a copy |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 331.96 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
FULL.pdf | Full IS | 5.19 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.