Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48572
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ปุ่น เที่ยงบูรณธรรม | - |
dc.contributor.author | กฤษฎา รัตนประภากานต์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-04-30T04:03:56Z | - |
dc.date.available | 2018-04-30T04:03:56Z | - |
dc.date.issued | 2558-07 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48572 | - |
dc.description.abstract | This research aims for 1) Investigate the facts on corruptions in procurements of local administrative organizations 2) Identify the methods used in construction project procurement corruption (mutual consent on bidding) of local administrative organizations 3) To make a conclusion and approaches on prevention of the mutual consent on bidding by local administrative organizations This study was a qualitative study using the sample group of 66 government officers, 15 construction contractors, and 1 mutual consent bidder in Amphoe Muang Chiang Mai local administrative area and Amphoe Saraphee Chiang Mai. The result shows the middle level of overall perspective on the procurement procedures supporting mutual consent on bidding in construction projects of local administrative organizations ar Amphoe Muang and Amphoe Saraphee, Chiang Mai. Procurement procedures by quotation comparison, bid submission, and electronic based procedure that mostly support the mutual consent on bidding in construction projects of local administrative organizations ar Amphoe Muang and Amphoe Saraphee, Chiang Mai, is the steps on setting up of specification or detailed layout and job amount, setting up the market price, qualification set up for tenderer/bidder, tenderer/bidder qualification examination, examination of bidding quotation bill, listing details according to the conditions, and initial screening for qualified bidder. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | การสมยอม | en_US |
dc.subject | การเสนอราคา | en_US |
dc.subject | โครงการก่อสร้าง | en_US |
dc.subject | องค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น | en_US |
dc.title | การป้องกันและแก้ไขปัญหาการสมยอมในการเสนอราคาโครงการก่อสร้างขององค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น | en_US |
dc.title.alternative | Measures to Prevent Collusion in Bidding for Construction Projects of Local Government | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 690 | - |
thailis.controlvocab.thash | อาคาร -- ค่าใช้จ่าย | - |
thailis.controlvocab.thash | องค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น -- การจัดซื้อจัดจ้าง | - |
thailis.controlvocab.thash | อาคาร -- กฎหมายและระเบียบข้อบังคับ | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว 690 ก198ก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | งานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อหาข้อเท็จจริงของสภาพปัญหาการทุจริต คอร์รัปชัน ในการจัดซื้อจัดจ้าง ขององค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น 2) เพื่อหาวิธีการทุจริตคอร์รัปชั่นในการจัดซื้อจัดจ้างงานก่อสร้าง (การฮั้วประมูล) ขององค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น 3) เพื่อสรุปถึงปัญหา อุปสรรค และหาแนวทางการป้องกันแก้ไขปัญหาการสมยอมราคาการก่อสร้าง ขององค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น การศึกษาครั้งนี้เป็นการศึกษาเชิงคุณภาพ ใช้กลุ่มตัวอย่าง คือ ข้าราชการประจำ จำนวน 66 คน , ผู้รับเหมาก่อสร้าง จำนวน 15 คน และผู้จัดฮั้ว จำนวน 1 คน ในเขตองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่นอำเภอเมืองเชียงใหม่ และ อำเภอสารภี จังหวัดเชียงใหม่ ผลการศึกษาพบว่าวิธีการจัดซื้อจัดจ้างที่เอื้อประโยชน์ในการสมยอมในการเสนอราคาโครงการก่อสร้างขององค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น อำเภอเมืองเชียงใหม่ อำเภอสารภี จังหวัดเชียงใหม่ ในภาพรวมอยู่ในระดับปานกลาง ขั้นตอนการจัดซื้อจัดจ้างโดยวิธีสอบราคา , วิธีประกวดราคา และวิธีการทางอิเล็กทรอนิกส์ ที่เอื้อประโยชน์ในการสมยอมในการเสนอราคาโครงการก่อสร้างขององค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น อำเภอเมืองเชียงใหม่ อำเภอสารภี จังหวัดเชียงใหม่ มากที่สุด คือ ขั้นตอนการกำหนดคุณลักษณะเฉพาะหรือแบบรูปรายละเอียด ปริมาณงาน , ขั้นตอนกำหนดราคากลาง , ขั้นตอนกำหนดคุณสมบัติของผู้เข้าเสนอราคา/ประกวดราคา , ขั้นตอนตรวจสอบคุณสมบัติผู้เสนอราคา ใบเสนอราคา รายการละเอียดตามเงื่อนไข และขั้นตอนคัดเลือกเบื้องต้นเพื่อเป็นผู้มีสิทธิเสนอราคา แนวทางการป้องกัน และแก้ไขปัญหาการสมยอมราคาการก่อสร้างต้องเริ่มต้นด้วยการส่งเสริม จริยธรรม คุณธรรม จิตสำนึกให้กับบุคลากรในองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น ทั้งข้าราชการ และนักการเมือง อีกทั้งยังต้องส่งเสริมให้ประชาชนได้มีส่วนร่วมในการสอดส่องดูแล ทุกขั้นตอนในการจัดซื้อจัดจ้างขององค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น ประการสำคัญต้องมีการบังคับใช้กฎหมายที่เกี่ยวข้องกับการปราบปรามการคอรัปชั่นให้เข้มงวด เด็ดขาดและจริงจัง สำหรับผู้ร่วมกระบวนการทั้งข้าราชการ , นักการเมืองท้องถิ่น และผู้ประกอบการ | en_US |
Appears in Collections: | ENG: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.docx | Abstract (words) | 158.35 kB | Microsoft Word XML | View/Open Request a copy |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 199.24 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
FULL.pdf | Full IS | 4.17 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.