Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46099
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนัฐจิรา บุศย์ดี-
dc.contributor.authorวุฒิสิทธิ์ สมตุ้ยen_US
dc.date.accessioned2018-04-17T03:22:13Z-
dc.date.available2018-04-17T03:22:13Z-
dc.date.issued2558-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46099-
dc.description.abstractThis research was using multimedia to develop the ability in doing multiplication of prathom suksa 3 students. The target group consisted of 40 students of Prathom Suksa 3/11 students in the second semester of the academic year 2014 at The Prince Royal’s College. The research instruments consisted of lesson plans, mathematical multiplication ability test and multimedia. The data were analyzed in terms of mean and standard deviation. The qualitative information was analyzed in form of analytical description. The findings revealed that the result of using multimedia to develop the ability in doing multiplication of prathom suksa 3 students at The Prince Royal’s College, Chiang Mai Province had the mean score of 15.48 from the total score of 20, which was 77.38 percent, standard deviation of 2.57. There were 87.50 percent of students who had the achievement at good and very good levels passed the preset criteria of 80 percent. From all of the activities, most of the students had got their scores from doing the exercises and homework at higher than fair level, which was higher than 80 percent.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการใช้สื่อประสมen_US
dc.subjectการคูณen_US
dc.subjectนักเรียนen_US
dc.titleการใช้สื่อประสมเพื่อพัฒนาความสามารถในการคูณของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3en_US
dc.title.alternativeUsing Multimedia to Develop the Ability in Doing Multiplication of Prathom Suksa 3 Studentsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc372.7-
thailis.controlvocab.thashคณิตศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)-
thailis.controlvocab.thashการศึกษาขั้นประถม-
thailis.controlvocab.thashการสอนด้วยอุปกรณ์-
thailis.manuscript.callnumberว 372.7 ว433ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยครั้งนี้เป็นการใช้สื่อประสมเพื่อพัฒนาความสามารถในการคูณ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 กลุ่มเป้าหมายเป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3/11 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557 โรงเรียนปรินส์รอยแยลส์วิทยาลัย จำนวน 40 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลประกอบด้วย แผนการจัดกิจกรรม แบบวัดความสามารถในการคูณ และสื่อประสม วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการพรรณนาเชิงวิเคราะห์ ผลการวิจัยสรุปได้ว่า การพัฒนาความสามารถในการคูณของชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนปรินส์รอยแยลส์วิทยาลัย จังหวัดเชียงใหม่ จากการจัดกิจกรรมโดยใช้สื่อประสม มีค่าเฉลี่ยของคะแนนจากการทดสอบเท่ากับ 15.48 คะแนน จากคะแนนเต็ม 20 คะแนน คิดเป็นร้อยละค่าเฉลี่ยเท่ากับ 77.38 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานเท่ากับ 2.57 และนักเรียนจำนวน 35 คน (ร้อยละ 87.50) มีคะแนนระดับดีและดีมาก ผ่านตามเกณฑ์ คือจำนวนนักเรียนร้อยละ 80 ขึ้นไปได้ผลการเรียนระดับดีและดีมาก และโดยภาพรวมของทุกกิจกรรมนักเรียนส่วนใหญ่ได้คะแนนจากการทำแบบฝึกหัดและการบ้าน อยู่ในระดับคุณภาพดีขึ้นไป มากกว่าร้อยละ 80en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)48.94 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract 219.67 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
full.pdfFull IS10.11 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.